Dasz pracownikowi wycieczkę do Włoch a i tak będzie narzekał
Jak bardzo były pracownik może zaszkodzić reputacji firmy? Bardzo! Przekonuje się o tym właśnie sieć amerykańskich restauracji Olive Garden, która co dziwne nie zrobiła pracownikowi krzywdy – po prostu wysłała go na szkolenie do Włoch.
Olive Garden to sieć restauracji oferujących włoskie jedzenie. Każdego roku, restauracja wysyła pracowników (głównie kucharzy) na szkolenie do Włoch. Podczas wyjazdu pracownicy mają uczyć się gotowania pod okiem najlepszych włoskich szefów kuchni, a ich kulinarne dokonania są dokumentowane i publikowane w prasie. W ten sposób firma przekonuje klientów restauracji, że w Olive Garden rzeczywiście przygotowuje się posiłki zgodnie ze włoską sztuką gotowania.
Były pracownik restauracji, którego danych nie ujawniono, przekazał jednak ostatnio prasie ciekawą informację. Otóż pracownicy rzeczywiście wyjeżdżają na tydzień do Włoch, ale nauki w trakcie tego tygodnia jest jak na lekarstwo. Cały wyjazd jest jedynie czymś na kształt wyjazdu wypoczynkowo – integracyjnego, a same szkolenia trwają około godziny dziennie.
Pracownicy wyjazd mają oczywiście opłacany. Liczony jest też jako płatny tydzień pracy. Były pracownik postanowił jednak ujawnić fakt iż w trakcie pobytu we Włoszech kucharze praktycznie nie zdobywają kwalifikacji gdyż zezłościło go to, że restauracja potem chwali się wyszkolonym personelem, podczas gdy całe szkolenie jest zaledwie kilkoma godzinami spędzonymi w kuchni i … sesją fotograficzną kucharzy przy pracy, realizowaną dla celów publikacji informacji prasowej w mediach.
Olive Garden oczywiście zaprzecza temu, że szkolenia są tak słabe a były pracownik, który swój wyjazd do Włoch już miał, podtrzymuje oskarżenia. Co jednak zobaczył i przeżył na wycieczce to jego, prawda?