Cyfrowy obraz firmy – kolejny element employer brandingu
Firmy coraz bardziej świadome są tego, że aby się rozwijać, muszą rekrutować najlepszych. I choć ludzi szukających pracy jest tak wielu, specjalistów znów nie aż tak dużo. W wielu krajach znalezienie odpowiednich osób staje się nie lada wyzwaniem. Dlatego budowanie wizerunku pracodawcy jest aż tak ważne. Jednym z elementów jest dbanie o cyfrowy wizerunek firmy.
Kandydat, który ma złe doświadczenia z firmą (wynikające z rekrutacji) nie tylko nie będzie chciał w danej firmie pracować, ale dodatkowo, może zrezygnować z kupowania jej produktów, aktywnie przekonywać innych, że firma jest słaba, a nawet uznać, że nie chce pracować w branży. Te złe doświadczenia to nie tylko kwestia rozmowy kwalifikacyjnej – można je zdobyć również … przeglądając strony internetowe pracodawcy.
Co denerwuje kandydatów? Brak informacji o firmie w internecie (nie wiadomo, co to za firma i czy można jej zaufać), niepełne informacje, brak możliwości przeglądania informacji online (bo np. strona nie jest dopasowana do telefonów komórkowych). Podejrzenia budzi też brak profili w mediach społecznościowych.
A czy dla Was cyfrowa obecność pracodawcy w sieci jest też ważna?