4 cechy top pracowników w organizacji
08 maja, 2017
Pracownicy o najwyższym potencjale stanowią z reguły zaledwie 5% wszystkich pracowników organizacji. To te osoby, o które powinno się dbać najmocniej i które najszybciej awansują. Jakie mają cechy?
Według Jacka Zengera, specjalisty ds. zarządzania, który przeprowadził badania w kilkunastu organizacjach, wyróżniamy 4 cechy, które powodują, że pracownik należy do elity.
- Profesjonalna wiedza ekspercka. Trzeba być po prostu dobrym w tym, co się robi. Nie wystarczy to jeszcze, by być dobrym liderem czy przełożonym, ale umiejętności na wysokim poziomie to punkt wyjścia do dalszych rozważań.
- Inicjatywa i nastawienie na wynik. Najlepsi pracownicy to osoby, które podejmują inicjatywę i aktywnie działają w organizacji, przy czym zawsze myślą o ostatecznym wyniku swoich działań. Są nastawieni na realizację celów.
- Szanowanie zobowiązań. Jeśli pracownik powie, że coś będzie na jutro, to trzyma się ustalonego terminu.
- Dopasowanie do kultury organizacji. Najlepsi pracownicy pasują do firmy. Odpowiada im sposób pracy, nagradzania, firmowe wartości i cele. Pracownicy, którzy mają trudności, by wczuć się w firmę, nie są wystarczająco dobrzy.