Co 10. zatrudniony okazuje się rozczarowaniem
Jak często rekruterom zdarza się podjąć błędną decyzję i zatrudnić osobę, która nie radzi sobie na stanowisku i okazuje się nieodpowiednim pracownikiem? Niestety dość często. 70% rekruterów ma na koncie przynajmniej jedną taką złą decyzję rekrutacyjną.
Z badania przeprowadzonego przez firmę rekrutacyjną Robert Half UK wynika, że aż 10% procesów rekrutacyjnych kończy się porażką. Kandydat nie spełnia oczekiwań menedżera i nie radzi sobie odpowiednio na stanowisku pracy. Konsekwencje takiej decyzji to nie tylko strata finansowa. Przede wszystkim, jest to strata związane z produktywnością (52% uważa to, za najważniejszą konsekwencję błędnej decyzji) To również obniżenie morale pracowników (30%) i strata finansowa (17%).
Mimo tak poważnych konsekwencji podejmowania złych decyzji, aż 91% pracowników HR widzi trudności w zidentyfikowaniu i zatrudnieniu odpowiedniej osoby. Dlaczego? Przede wszystkim:
- 35% uważa, że na rynku brakuje specjalistów z umiejętnościami technicznymi,
- 30% widzi że specjalistów jest za mało w stosunku do zapotrzebowania,
- 22% kandydatów nie posiada umiejętności biznesowych,
Doświadczamy zatem swoistego paradoksu – pracy jest dużo, kandydatów też, ale wiele osób pracy znaleźć nie może, podobnie, jak wielu pracodawców nie może znaleźć pracowników.