Nie ma cię w sieci? Nie zaproszą cię na rozmowę!
Media społecznościowe zdominowały świat. I to do tego stopnia, że okazuje się, że jeśli nie ma cię w sieci, to możesz nie istnieć również dla potencjalnego pracodawcy.
Z badania, które przeprowadził serwis CareerBuilder wynika, że obecność online może mieć spore znaczenie dla sukcesu w postaci zaproszenia kandydata na rozmowę kwalifikacyjną. Aż 35% managerów twierdzi, że mniej chętnie i rzadziej zaprosi kandydata na rozmowę kwalifikacyjną, jeśli nie jest w stanie znaleźć o nim żadnych informacji online.
W USA już 52% pracodawców szuka o potencjalnych kandydatach informacji online. To o ponad 12% wzrost w porównaniu do badania przeprowadzonego w 2013 roku, co oznacza, że prześwietlanie kandydatów online staje się coraz bardziej popularne. I nie chodzi tu jedynie o serwisy profesjonalne, ale również prywatne społeczności, takie jak Facebook czy Twitter.
W jakich branżach najczęściej prześwietla się kandydatów online? Z badnia CareerBuilder wynika, że:
- IT – informacji o kandydatach szuka 76% pracodawców,
- Usługi finansowe – 64%
- Sprzedaż – 61%
- Usługi biznesowe – 54%
- Produkcja – 49%
- Opieka zdrowotna – 49%
- Sieci handlowe – 46%
Spora część badanych stwierdziła również, że informacje, które znaleźli o kandydatach, pomogły im podjąć pozytywną dla kandydata decyzję o zatrudnieniu. Szczególnie przydatne okazały się:
- Informacje potwierdzające kwalifikacje zawodowe kandydata – 42%
- Informacje dotyczące osobowości kandydata, które korespondują z kulturą organizacji – 38%
- Profesjonalizm kandydata w mediach społecznościowych – 38%
- Umiejętności komunikacyjne – 37%
- Kreatywność kandydata – 36%