Social media pozwalają szukać pracy
Czy pracownicy powinni mieć dostęp do mediów społecznościowych w trakcie pracy czy nie? Zdania na ten temat są podzielone. Niektórzy uważają, że korzystanie z Facebook’a czy innych serwisów na których można podtrzymywać kontakty i znajomości to marnowanie czasu pracodawcy. Inni uważają, że możliwość posiadania kontaktu ze światem zewnętrznym pomaga radzić sobie z napięciem, a dodatkowo pracownik jest na bieżąco z branżą (bo .np. subskrybuje fan page konkurencji). Z najnowszych badań wynika również, że możliwość korzystania z social media sprawia, że pracownikom łatwiej zmienić pracę.
Badania związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazały, że użytkownicy Facebook’a i innych serwisów społecznościowych wykorzystują je nie tylko do flirtowania z innymi użytkownikami, ale również do flirtowania z … pracą.
70% pracowników wykorzystuje media społecznościowe by trzymać rękę na pulsie w zakresie ofert pracy w branży (subskrybują zarówno fan page czy konta na Twitterze serwisów pracy, jak i firm konkurencyjnych). 66% wykorzystuje social media by zwiększyć swoje szanse na pracę (na przykład „lajkując” wpisy na ścianie konkurencji i tym samym pokazując swoje zaangażowanie i zainteresowanie firmą).
39% pracowników zamierza wykorzystać media społecznościowe by znaleźć nową pracę, 40% by znaleźć informacje na temat swojego potencjalnego pracodawcy (np. wtedy kiedy wybierają się na rozmowę kwalifikacyjną), 32% wykorzystuje media społecznościowe do tego, by aplikować na oferty pracy.
A czy dla was media społecznościowe również stanowią źródło ofert pracy czy jeszcze nie jesteśmy na tym etapie?