Nietypowe zachęcanie do pracy w policji
Policja w Nowej Zelandii zdecydowała się na niezwykle niecodzienną kampanię Employer Brandingową, której celem było zainteresowanie młodych osób do wstąpienia w szeregi policji. Ciekawe, czy u nas taka kampania mogłaby się sprawdzić.
Jak zachęcić młodych ludzi do wstępowania w szeregi policji? Przede wszystkim poprzez pokazanie im jak wielkie znaczenie ma praca policjanta, jak może być emocjonująca i ekscytująca. Aby to pokazać, wybrano trzy realne sytuacje z życia policji i w miejscu w którym rozegrały się policyjne akcje stworzono murale, które ową historię opisywały. Wybrano sytuację łapania złodzieja, pomocy osobom poszkodowanym w trzęsieniu ziemi oraz interwencji policji w sprawie przemocy domowej. Murale miały w miarę wiernie odwzorowywać to, co policja zrobiła by pomóc miejscowej ludności. Co ciekawe, aby uwiarygodnić wszystkie historie nie tylko wykorzystano realne lokacje zdarzeń, ale również na rysunkach na murze wykorzystano wizerunek policjantów, którzy za akcję odpowiadali. Poza muralami, przygotowano również filmy, które opowiadały historię poszczególnych zdarzeń.
Taka nietypowa akcja zdecydowanie przyciągnęła uwagę i to nie tylko osób, które do policji chciałyby wstąpić, ale również … wandali, którzy zniszczyli jeden z murali. Czy w Polsce taka akcja mogłaby się sprawdzić?Trudno powiedzieć, ale na pewno pomysł jest niecodzienny – bo choć wiemy czym zajmuje się policja, często zapominamy, że to nie tylko nudne patrole i mandaty, czy tak naprawdę rzadkie w rzeczywistości, a znane z seriali pościgi za przestępcami.
źródło:marketing-news.pl