Jakie informacje o pracodawcy są ważne dla młodych pracowników?
Internet stał się dla osób z najmłodszego pokolenia pracowników najważniejszym medium informacyjnym. To w wyszukiwarce szukają oni odpowiedzi na prawie każde pytanie, a jeśli czegoś w Googlach nie ma, budzi to ich zaniepokojenie. Jak wynika z raportu Kandydat 2.0 przeprowadzonego przez Employer Branding Instytute, 22% kandydatów uważa za przeszkadzający podjęciu decyzji o aplikowaniu fakt trudności w znalezieniu informacji o pracodawcy w Internecie. A jakie informacje dla kandydatów najmłodszego pokolenia są ważne?
Najważniejsza jest możliwość rozwoju – 84% kandydatów chciałoby móc dowiedzieć się jakie będą mieć możliwości przed rozpoczęciem aplikowania. Na drugim miejscu znalazło się wynagrodzenie – ważne dla 73% kandydatów (ta informacja niestety jest najrzadziej dostępna – pracodawcy jej z reguły nie umieszczają, a informacje od anonimowych pracowników trudno uznać za rzetelne). Dla 68% ważna jest wiedza o atmosferze pracy, a ponad połowa (53%) chciałaby tez wiedzieć, jakie mają szanse na awans. Na kolejnych miejscach znalazły się:
- Informacje o kulturze organizacji (40%)
- Dane na temat możliwości pracy elastycznej (35%)
- Oferta firmy w zakresie świadczeń pozapłacowych (30%)
- Informacje o pracownikach (26%)
- Wiedza na temat kondycji finansowej firmy (22%)
- CSR pracodawcy (9%)
Na razie jedynie niektóre firmy odpowiadają aktywnie na zapotrzebowanie udzielania tego typu informacji – z czasem jednak, większa transparentność firmy będzie konieczna do tego, by pozyskać wartościowych kandydatów do pracy. A co Wy chcielibyście wiedzieć o firmie zanim prześlecie do niej swoje CV?