W kompetencje szefów wierzy zaledwie połowa pracowników
Szef powinien być kompetentny, komunikatywny, otwarty na nowe pomysły, stwarzać poczucie bezpieczeństwa i wzbudzać u pracowników szacunek. Najnowsze amerykańskie badania wykazują jednak, że większość managerów nieszczególnie dobrze radzi sobie z tymi obowiązkami.
Badanie poziomu zaufania do szefostwa zostało wykonane przez Internet, jego wyniki należy więc traktować z ostrożnością. Niemniej jednak okazało się, że na 2337 badanych, tylko połowa szanuje swoich szefów. Nie lepiej wygląda kwestia oceny ich kompetencji – zaledwie połowa badanych uważa że ich przełożony jest wystarczająco kompetentny by piastować swoje stanowisko. Inne cechy dobrego szefa również kuleją u amerykańskich przełożonych. Jedynie co trzeci pracownik czuje się dobrze motywowany do pracy, a ponad połowa uważa że ich szefowie nie są otwarci na nowe pomysły.
Ciekawe, jak podobne badania wypadłyby w Polsce? Czy szanujemy swoich przełożonych? czy umieją nas motywować do pracy? Prawdopodobnie ilu pracowników, tyle historii – podzielcie się swoją opinią.
źródło: stuff.co.nz