Pracownik gwiazdą bilboardów?
Wiele firm prowadziło już kampanie reklamowe swoich produktów w oparciu o wykorzystanie wizerunku swoich pracowników. Umieszczenie realnej, pracującej w firmie osoby na bilboardzie humanizuje markę i sprawia, że odbiorcy reklamy łatwiej uwierzą w przekaz reklamowy. Pizza Hut poszła jednak nieco dalej w wykorzystaniu wizerunku swoich pracowników – teraz 8 wybrańców, poza typowymi dla swojego stanowiska obowiązkami, będzie również prowadzić działania marketingowe za pomocą social media.
Pizza Hut, zorganizowała w USA konkurs dla swoich pracowników – każdy z nich (w wieku od 17 do 29 lat) mógł zgłosić się do castingu na twarz pizza hut. W ramach przesłuchań, wybrano 8 pracowników, których twarze ozdobią reklamowe bilboardy, a oni sami będą dodatkowo pracować na wizerunek firmy za pomocą mediów społecznościowych.
Pracownicy w ramach swoich dodatkowych obowiązków, będą umieszczać w serwisach społecznościowych swoje zdjęcia z pracy oraz prowadzić dialog z miłośnikami marki opowiadając im zarówno o pracy w Pizza Hut, jak i o samej pizzy, menu, restauracji. Marketingowcy firmy mają nadzieję, że takie działanie pozwoli zbudował nowy, ciepły i emocjonalnie pozytywny wizerunek firmy i zbliżyć ją do konsumentów.
Obecnie, na wielu stronach kariery oraz na firmowych blogach zachęca się pracowników do wypowiedzi na temat firmy, jej usług, filozofii i wartości – czy i do was bardziej przemawia taka firma, której pracowników możecie nieco bliżej poznać? Nawet za pomocą kilku słów „o sobie” umieszczonych na stronie internetowej?