6 rzeczy w biurze, które świadczą o tym, że pracownicy są dobrze traktowani

rp_eko-biuro.jpgPizza Day czy ubezpieczenie grupowe to popularne dodatki, którymi chwali się już co druga firma nie to jednak świadczy o tym, ze firma dba o pracowników Liczy się to, co pracownik ma na co dzień. Na co zwrócić uwagę oraz o co dopytać na rozmowie kwalifikacyjnej, by wiedzieć, czy firma faktycznie dba o pracowników a deklaracje nie są tylko pustosłowiem?

1. Kawa i herbata oraz mleko i cukier

rp_kawa-przed-rozmowa3.jpgPizza raz w miesiącu, ale o mleko do kawy pracownicy muszą dbać sami? Bądź – co gorsza – mają do dyspozycji jedynie automat z kawą i to za pieniądze? Takie sytuacje niestety się zdarzają. Kodeks Pracy nakazuje pracodawcy zapewnić pracownikom napoje, ale może to być zwykła woda. Jeśli firma nie jest stanie zainwestować nawet w herbatę i cukier do niej, to na jakie premie możesz liczyć?

2. Wygodne krzesła

krzesłoIm dłużej będziesz siedzieć w biurze, tym ważniejszy staje się to element. Oczywiście w mało którym biurze spotkamy stare nieergonomiczne krzesła, ale niektóre firmy, zdając sobie sprawę z tego jak ważna jest wygoda i zdrowie pracownika, inwestują w dobrej jakości wygodne krzesła. Inne opierają się na najtańszym produkcie z centrum handlowego. Ten drobiazg powie ci, jakie podejście do kosztów firmowych ma firma oraz czy pracownik jest dla niej inwestycją, czy … kolejnym kosztem.

3. Nowy sprzęt do pracy

rp_laptop2.jpgStare laptopy, przestarzałe oprogramowanie – to wszystko owocuje spadkiem wydajności pracy i tym, że twój poziom stresu rośnie. Zwróć uwagę na jakim sprzęcie pracują pracownicy. Jeśli będziesz zatrudniony na stanowisku technicznym, po prostu zapytaj o to wprost – unikniesz późniejszego rozczarowania i frustracji.

4. Przestrzeń w biurze

rp_open-office.jpgCzy w biurze panuje przestrzeń i swoboda czy pracownicy siedzą jak upchane w puszcze sardynki? Pamiętaj, że będziesz tu pracować. To ty możesz dostać ten boks w kącie pod wentylatorem, który obsługuje cały open space. Generalnie, upchnięte małe biurka świadczą o tym, że firma idzie na ilość. A nie na jakość. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy już na początku spotkania ktoś powie ci, że firma właśnie się przeprowadza.

5. Czysta łazienka

bathroom-389255_640Będąc na rozmowie kwalifikacyjnej, koniecznie odwiedź łazienkę firmową. Jak wygląda? Czysto i schludnie? Pachnące mydełko i papierowe ręczniczki? A może obraz nędzy i rozpaczy? To po biurowej łazience i jej stanie poznasz zarówno kulturę firmy, jak i jej pracowników.

6. Parking (również rowerownia)

rp_rowerem-do-pracy.jpgCzy pod biurowcem da się stanąć? I czy ktoś pomyślał o ludziach dojeżdżających do pracy rowerami? Problemy z parkowaniem to dla wielu pracowników strata cennego czasu. Brak miejsca do bezpiecznego zostawienia roweru świadczy przede wszystkim o braku świadomości firmy (w Polsce sporo ludzi dojeżdża do firmy rowerem a stworzenie miejsca do ich przechowywania to w większości przypadków mały problem i prawie zerowa inwestycja). Jeśli zatem firma nie myśli o tym jak pracownicy dostają sę do pracy i z pracy to może też mało przejmować się pracownikami na innych polach. Wyjątkiem są biura w ścisłym centrum miast, ze strefą, gdzie nie ma możliwości by zadbać o wszystkich.

Tagi: