6 rzeczy w biurze, które świadczą o tym, że pracownicy są dobrze traktowani
Pizza Day czy ubezpieczenie grupowe to popularne dodatki, którymi chwali się już co druga firma nie to jednak świadczy o tym, ze firma dba o pracowników Liczy się to, co pracownik ma na co dzień. Na co zwrócić uwagę oraz o co dopytać na rozmowie kwalifikacyjnej, by wiedzieć, czy firma faktycznie dba o pracowników a deklaracje nie są tylko pustosłowiem?
1. Kawa i herbata oraz mleko i cukier
Pizza raz w miesiącu, ale o mleko do kawy pracownicy muszą dbać sami? Bądź – co gorsza – mają do dyspozycji jedynie automat z kawą i to za pieniądze? Takie sytuacje niestety się zdarzają. Kodeks Pracy nakazuje pracodawcy zapewnić pracownikom napoje, ale może to być zwykła woda. Jeśli firma nie jest stanie zainwestować nawet w herbatę i cukier do niej, to na jakie premie możesz liczyć?
2. Wygodne krzesła
Im dłużej będziesz siedzieć w biurze, tym ważniejszy staje się to element. Oczywiście w mało którym biurze spotkamy stare nieergonomiczne krzesła, ale niektóre firmy, zdając sobie sprawę z tego jak ważna jest wygoda i zdrowie pracownika, inwestują w dobrej jakości wygodne krzesła. Inne opierają się na najtańszym produkcie z centrum handlowego. Ten drobiazg powie ci, jakie podejście do kosztów firmowych ma firma oraz czy pracownik jest dla niej inwestycją, czy … kolejnym kosztem.
3. Nowy sprzęt do pracy
Stare laptopy, przestarzałe oprogramowanie – to wszystko owocuje spadkiem wydajności pracy i tym, że twój poziom stresu rośnie. Zwróć uwagę na jakim sprzęcie pracują pracownicy. Jeśli będziesz zatrudniony na stanowisku technicznym, po prostu zapytaj o to wprost – unikniesz późniejszego rozczarowania i frustracji.
4. Przestrzeń w biurze
Czy w biurze panuje przestrzeń i swoboda czy pracownicy siedzą jak upchane w puszcze sardynki? Pamiętaj, że będziesz tu pracować. To ty możesz dostać ten boks w kącie pod wentylatorem, który obsługuje cały open space. Generalnie, upchnięte małe biurka świadczą o tym, że firma idzie na ilość. A nie na jakość. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy już na początku spotkania ktoś powie ci, że firma właśnie się przeprowadza.
5. Czysta łazienka
Będąc na rozmowie kwalifikacyjnej, koniecznie odwiedź łazienkę firmową. Jak wygląda? Czysto i schludnie? Pachnące mydełko i papierowe ręczniczki? A może obraz nędzy i rozpaczy? To po biurowej łazience i jej stanie poznasz zarówno kulturę firmy, jak i jej pracowników.
6. Parking (również rowerownia)
Czy pod biurowcem da się stanąć? I czy ktoś pomyślał o ludziach dojeżdżających do pracy rowerami? Problemy z parkowaniem to dla wielu pracowników strata cennego czasu. Brak miejsca do bezpiecznego zostawienia roweru świadczy przede wszystkim o braku świadomości firmy (w Polsce sporo ludzi dojeżdża do firmy rowerem a stworzenie miejsca do ich przechowywania to w większości przypadków mały problem i prawie zerowa inwestycja). Jeśli zatem firma nie myśli o tym jak pracownicy dostają sę do pracy i z pracy to może też mało przejmować się pracownikami na innych polach. Wyjątkiem są biura w ścisłym centrum miast, ze strefą, gdzie nie ma możliwości by zadbać o wszystkich.