Jak zrekrutować grafika za pomocą aplikacji mobilnej
Choć firmy starają się wykorzystywać nowe technologie i trendy do tego, by nowocześnie rekrutować, aplikacji mobilnych, które wspierałyby proces rekrutacji i selekcji nie pojawiło się zbyt wiele. Jest jednak jedna, która mogłaby zainspirować niejedną firmę (i spodobać się wielu kandydatom) – to aplikacja, którą jakiś czas temu stworzyła agencja reklamowa Saatchi&Saatchi (oddział USA) do rekrutacji grafików.
U grafika najważniejsze jest to, co potrafi – jaki ma zmysł artystyczny, talent, na jakim poziomie potrafi posługiwać się narzędziami. Dlatego rekrutacja na grafików w głównej mierze opiera się na analizie portfolio a nie pytaniu o to, kim chcesz być za pięć lat. Jak zatem przeprowadzić selekcję ale tak, by zachęcić również tych, którzy normalnie nie wysłaliby CV?
Saatchi&Saatchi przygotowało aplikację, która pozwalała grafikom na wysłanie swojego projektu graficznego po to, by uzyskać feedback od dyrektora artystycznego agencji. Założenie było takie „doradztwo” postaci komentarza profesjonalisty może być w branży bardzo cenne, zatem graficy chętnie z takiej opcji skorzystają. Po przesłaniu kilku prac, dyrektor mógł zaś ocenić, czy grafik ma potencjał i wybranym zaproponować wzięcie udziału w rekrutacji. Po odpaleniu kampanii, ilość grafików w bazie agencji się podwoiła.