Facebook for Work- czyli fejs w pracy na legalu
W połowie stycznia, Facebook wprowadził do swojej oferty nowy produkt – Facebook for Work. Na razie w testach, aplikacja ma służyć do komunikowania się w ramach organizacji między pracownikami.
Skoro pracownicy tak chętnie siedzą w czasie pracy na Facebook, to dlaczego nie wykorzystać tego mechanizmu do tego, by dzielili się również informacjami w ramach swoich służbowych obowiązków? Na taki pomysł wpadł Facebook. Czy pracownicy podzielają opinię Zuckerberga?
W wielu firmach problemem jest to, że pracownicy za mało dzielą się informacjami. W efekcie wiecznie ktoś jest niedoinformowany – czegoś nie wie, ktoś mu nie powiedział, ktoś go nie dołączył do kopii maila. W Facebook’u zauważaono, że wiele firm – zwłaszcza małych, tworzy grupy na Facebook, do których dołączają się pracownicy. Dzięki temu, w ramach normalnego korzystania z Facebook’a, pracownicy mogą w grupie dzielić się informacjami związanymi z pracą. Problem pojawia się wtedy, kiedy ktoś nie ma konta na Facebook (i nie chce go mieć). Aplikacja Facebook for Work, ma wypełnić tą przestrzeń. Firma zakłada swój profil, a pracownicy logują się do Facebook’a z firmowych maili – a ich dane nie są publiczne. Oczywiście,można połączyć swoje konta (firmowe i prywatne), ale jest to już decyzja pracownika.
Facebook for Work ma wypełnić lukę w komunikacji. Aplikacji, które miały podobne zadanie było już mnóstwo, ale żadna się na dobre nie przyjęła. Facebook uważa, że skoro ludzie tak chętnie korzystają z Facebook prywatnie, to łatwiej będzie się im przyzwyczaić do takiej samej aplikacji stosowanej do celów zawodowych.
Na razie aplikacja jest w testach (u kilku firm) i nie wiadomo, jak Facebook będzie chciał na niej zarabiać.
A jak wam się taki pomysł podoba? Uważacie, że ułatwiłoby to komunikację z pracownikami czy niekoniecznie?