Ile warte są szkolenia, atmosfera w pracy czy umowa?
W ramach badania branży finansowej, Employer Branding Institute zapytał pracowników o to, ile więcej powinien dopłacić im pracodawca za to, że w firmie brakuje pewnych ważnych elementów – np. szkoleń, ścieżki awansu czy … stabilności zatrudnienia. Okazuje się, że te kwestie pracownicy cenią naprawdę wysoko.
Zarówno początkujący jak i doświadczeni pracownicy w branży finansowej cenią stabilność zatrudnienia. Pracodawca, który tego nie gwarantuje, powinien dopłacić 50% do pensji. Dla młodych pracownicków równie ważna jest atmosfera w pracy i jasne ścieżki awansu. Dla doświadczonych – jasność procedur i również jasność sposobu awansowania. Za brak szkoleń czy dobrego managera, pracodawca powinien „dopłacać” 42-44%.
A ile dla Ciebie warta jest umowa o pracę czy dobra atmosfera? Zbyt rzadko prawdopodobnie zastanawiamy się nad tym, ile tracimy przez to, że np. w frmie jest nieprzyjemnie (a tracimy wtedy zdrowie), nie mamy umowy (a tracimy wtedy np. płatne wakacje) czy brakuje szkoleń (tracimy wtedy szanse na rozwój i w przyszłości lepiej płatną pracę).