Czy bronisz swojej firmy przed krytyką?
Co robisz, kiedy ktoś z Twoich znajomych krytykuje firmę w której pracujesz lub jej usługi / produkty? Bronisz firmy jak lew? Siedzisz cicho? A może dokładasz do krytyki swoje trzy grosze?
Z badań „Employees Rising: Seizing the Opportunity in Employee Activism” przeprowadzonych przez agencję KRC Research wśród pracowników na całym świecie wynika, że 56% pracowników jest w stanie bronić swoich firm w sposób aktywny.
Z badań wynika, że 20% pracowników aktywnie działa na rzecz firmy wśród swoich znajomych – zarówno online jak i offline. Kolejne 33% ma wystarczającą wiarę w firmie, by zacząć ją aktywnie promować i bronić przed krytyką.
Jak pracownicy zarządzają reputacją firmy w internecie?
- 39% pracowników zamieszcza w sieci pozytywne komentarze na temat swojej firmy
- 33% robi to bez zachęty ze strony pracodawcy
- 16% udostępnia krytyczne komentarze na temat pracodawcy
- 14% napisało o swoim pracodawcy coś, czego potem żałowało,
Okazuje się również,że dla pracodawców to, że pracownicy działają w mediach społecznościowych (czyli mają konta w serwisach społecznościowych) jest korzystne. Wśród tych, którzy są online 72% ma tendencje do podejmowania działań skupiających się na zwiększaniu sprzedaży. Wśród tych, którzy takich kont nie mają, zaledwie 48%.
A czy ty byłbyś bardziej skłonny do krytyki czy pochwał dotyczących swojej ostatniej pracy?