Aplikacja utrudniająca życie telemarketerom

Nie jest łatwo pracować w telemarketingu – zwłaszcza wychodzącym, kiedy trzeba dzwonić do klientów, którzy nierzadko nie życzą sobie rozmów i nie są zainteresowani zakupem. Każdy telemarketer ma na koncie jakieś nieprzyjemne historie i rozmowy, a problemem jest również samo dodzwonienie się do klienta (a wskaźniki efektywności wymagają określonej ilości rozmów na godzinę czy w ciągu dnia). Nowa aplikacja, która powstała w USA (i na razie obejmuje tamtejszy rynek)  uczynić może życie telemarketerów jeszcze trudniejszym.

Aplikacja privacystar sprzężona jest z numerem telefonu oraz bazą danych i w czasie kiedy ktoś do nas dzwoni, aplikacja analizuje rodzaj połączenia. Jeśli numeru nie ma w żadnej bazie, to oznacza, że nie dzwoni do nas nikt związany z telemarketingiem – wtedy numer podświetla się na zielono. Telemarketerzy uznani za „mało szkodliwych” – czyli sympatyczni i uczciwi – podświetlają się na żółto. Ci, którzy kłamią, są nieprzyjemni, nie można im przerwać i generalnie zostaną źle ocenieni przez społeczność użytkowników aplikacji – na czerwono (co pozwala po prostu beż żalu odrzucić połączenie).

Konsumentom – użytkownikom telefonów tego typu aplikacja powinna się spodobać. Gorzej, że przy takich wynalazkach byce telemarketerem będzie jeszcze trudniejsze.