Reklamy rekrutacyjne pracodawców czII
Coraz więcej pracodawców dostrzega siłę jaką daje internet w kształtowaniu wizerunku pracodawcy. Coraz częściej powstają też ciekawe spoty reklamowe, kierowane do kandydatów do pracy. Jednym z ciekawszych, ostatnich projektów tego typu, jest kampania rekrutacyjna firmy Skype pod nazwą „My job has expired”.
Skype rozszerzając działalność, poszukuje kilkudziesięciu nowych pracowników w całej Europie, a aby ich zachęcić stworzył stronę internetową myjobhasexpired.com, na której umieszczono filmik rekrutacyjny: (pracownikom korporacji, którzy nie pragną zmienić pracy radzimy nie oglądać spotu)
Po obejrzeniu filmiku, załamani uświadomieniem nam tego, na co przerabiane są nasze kompetencje i umiejętności możemy zechcieć zmienić pracę – na przykład na pracę dla Skype. Pomysł na spot reklamowy całkiem zabawny a do tego dający do myślenia.
Z naszego Polskiego rynku, mamy też przykład ciekawie zrobionego spotu reklamowego, który miał zachęcić kandydatów do pracy. Co ciekawe, spot nie pochodzi z dużej, zagranicznej korporacji, lecz z kujawsko-pomorskiej Policji. Akcja wizerunkowo – rekrutacyjna nosiła nazwę „Warto wstąpić”.
Spoty wizerunkowo – rekrutacyjne trzeba też umieć zrobić – co nie zawsze się udaje. Sztandarowym przykładem, jest kampania McDonalds. Po jej emisji, zamiast pozytywnych komentarzy, pojawiały się głosy mówiące o tym, że praca w McDonalds najwyraźniej kierowana jest do osób niewykształconych, skoro w reklamie pojawiają się słowa „nie miałem głowy do nauki. Głodny wiedzy poszedłem coś zjeść i zostałem na dłużej, no a teraz mówią do mnie Panie Kierowniku”