Po ilu godzinach pracy spada nam efektywność?
Czy praca przez 8 godzin dziennie (najczęściej bez przerwy lub z krótką przerwą na lunch) to rzeczywiście najlepszy pomysł? Czy jesteśmy efektywni w pracy przez cały dzień i przez cały dzień tak samo chce się nam pracować?
Instytut badawczy Harris Interactive sprawdził jak bardzo jesteśmy efektywni w pracy. Po ilu godzinach czujemy, że nasza efektywność spada. A może nie spada i przez cały dzień pracy jesteśmy tak samo zmotywowani i efektywni?
Okazuje się, że niestety nie – aż 84% badanych uważa, że nie jest w stanie przez cały dzień utrzymać jednakowej efektywności pracy. W miarę upływu czasu coraz mniej nam się chce i pracujemy gorzej i wolniej.
- 4% pracowników odczuwa spadek zaangażowania i energii już po pierwszej godzinie pracy
- 7% po 2-3 godzinach
- co trzeci pracownik (31%) jest w stanie utrzymać dobrą efektywność pracy przez 4-6 godzin dziennie
- 26% może pracować 7-8 godzin dziennie bez utraty motywacji
- 16% jest w stanie pracować dłużej niż 8 godzin
A co nie przeszkadza nam utrzymywać wysokiej efektywności pracy przez cały dzień?
- Dla 26% jest to spadek poziomu energii
- 23% ma za dużo do zrobienia i to ich demotywuje
- 13% ma po prostu za niską motywację do pracy
- 10% nie ma wystarczających zasobów (np. narzędzi do pracy)
- 10% się rozprasza
a 15% po prostu robi swoje
A wy do której grupy należycie? Jak uważacie – ile godzin powinien trwać typowy dzień pracy?