Jak docenić pracownika za pomocą smartfona i nowoczesnych technologii?
Badania dotyczące tego, co wpływa na zaangażowania pracowników mówią o tym , że spore znaczenie ma poczucie bycia ważnym dla firmy członkiem zespołu i docenienie przez szefostwo. Taki efekt „wow” zapewniła swoim pracownikom agencja reklamowa Scholz & Friends – oddział w Berlinie.
Co takiego agencja wymyśliła?
Otóż przy okazji zmiany siedziby firmy, agencja wpadła na pomysł wykorzystania nowych rozwiązań w zakresie technologii mobilnej i zrealizowała następujący projekt. Nad wejściem do agencji, zamiast jej nazwy „Scholz & Friends” pojawiało się w nazwie (wyświetlanej nad wejściem) imię pracownika firmy. Jak oiągnięto taki efekt?
Wykorzystano do tego aplikację FourSquare – kiedy pracownik wchodził do firmy, jego telefon był lokalizowany a on sam identyfikowany. Następnie część nazwy (Sholz) była podmieniana na imię pracownika. W efekcie, nad wejście do budynku, zamiast nazwy „Sholz & Friends” mieliśmy nazwę „Imię pracownika & Friends” – w ten sposób uhonorowany został każdy pracownik firmy (który w ten dzień przyszedł do biura”. Oczywiście, każdy mógł zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie ze swoim imieniem w nazwie firmy. Ciekawe, ile osób zostało tym zainspirowanych do założenia własnej agencji…
Projekt był ciekawy o tyle, że w bardzo tani, ale za to pomysłowy sposób udało się mile połechtać ego pracowników . A czy dla was takie wyróżnienie byłoby znaczące? Uważacie, że to dobry pomysł?