Konflikt w zespole? Nietypowy sposób na jego rozwiązanie
Zazwyczaj, kiedy między dwoma działami w firmie pojawia się konflikt, zaburza bądź uniemożliwia współpracę. Do akcji wkraczają wówczas szefowie działów lub pracownik działu HR. W niewielkiej firmie SheFinds Media wymyślono inny, dość nietypowy sposób na pogodzenie stron.
Antagonizmy
W firmie istniały dwa antagonistyczne działy: edytorów (dość introwertyczny) oraz marketingu i sprzedaży – głośny, energetyczny, ekstrawertywny. Pracownicy obu działów mieli trudności w komunikacji ze względu na spore różnice osobowościowe. Nie przejawiali też ochoty do zapoznawania się ze sobą podczas tzw. „imprez firmowych”. Oto, co im zaproponowano.
Trzy zadania
Zespoły – w ramach akcji team buildingowych – wykonały trzy zadania:
- Najpierw pracownicy budowali wzajemne zaufanie poprzez podawanie sobie potraw do spróbowania. Osoba jedząca miała zamknięte oczy i musiała zaufać koledze z pracy, że ten nie podaje jej niczego niedobrego.
- Drugim zadaniem było ulepienie glinianych naczyń, na których pracownicy napisali wszystkie pretensje, jakie mieli wobec pracowników drugiego działu. Naczynia te następnie zostały przez pracowników porozbijane.
- Ostatnie zadanie polegało na ubraniu wszystkich w białe stroje ochronne i wręczeniu im tubek z farbą. Jakie było zadanie? Pooblewać się farbą (co miało symbolizować wylewanie całej złości).
Zdaniem managera firmy, zajęcia pomogły i konflikt ustał.