Hejtujesz? To ślepa uliczka

Hejtujesz Hejtujesz? To ślepa uliczka

Hejtujesz? To ślepa uliczka

Rynek pracownika nie oznacza, że pracodawcy będą zatrudniać każdego, kto tylko zechce pracować, ani też, że każdy, kto szuka pracy, ją dostanie.

Jeśli ktoś jest w gronie osób czerpiących satysfakcję z oczerniania innych, znacznie ogranicza swoje szanse na rynku.

Badanie aktywności

Pracodawcy wykorzystują systemy do badania zachowania kandydatów w mediach społecznościowych. Monitorują sieć pod kątem aktywności osoby o danym nazwisku, nicku czy numerze telefonu. Jeśli ma się w zwyczaju komentowanie pod własnym nazwiskiem (np. na FB), lepiej mieć świadomość, że niemalże wszystko, co znajdzie się na publicznych profilach, może zostać znalezione i poddane analizie.

Zmiana decyzji

Screening kandydatów wykonuje się już pod sam koniec rekrutacji. Bywa czasochłonny i kosztowny, dlatego nie marnuje się zasobów na wiele osób, a jedynie na 2-3, które dotarły do samego końca postępowania. W przypadku natrafienia na kontrowersyjne komentarze, pełne nienawiści i przykrych słów, oferta może zostać wycofana.