Nie przerywaj i nie daj sobie przerywać

rp_efektywnosc-pracownika2.jpgIle razy w ciągu dnia zdarza ci się, że pracę przerywa ci kolega  z pracy, szef bądź telefon od klienta? Oczywiście telefonów nie unikniesz, ale przerywanie przez kolegów czy wiadomość na czasie można ograniczyć. Warto, bo zakłócenia w pracy, nawet kilkusekundowe, bardzo mocno ograniczają Twoją efektywność pracy.

Czy wiesz ile czasu w pracy marnujesz przez to, że ktoś ci przerywa?  To nieprawdopodobne, ale szacuje się, że około 3 godzin! Problemem nie jest bowiem samo to, że ktoś przerwał ci na parę sekund czy minut pracę, ale to, że twoje skupienie uległo rozproszeniu, po przerwaniu musiałeś na nowo „wgryzać się” w temat, a każde rozproszenie dodatkowo zwiększa ilość popełnionych błędów (i potrzeba potem czasu na ich naprawienie).

Według badań, które przeprowadził David Z. Hambrick z Michigan State University, oderwanie kogoś od pracy zwiększa ryzyko błędu aż dwukrotnie! Pogorszeniu ulega też jakość pracy, bo musimy wracać do przerwanego wątku, przez co praca trwa dłużej i mniejsza jej ilość jesteśmy w stanie zrobić w tej samej jednostce czasu.

Jak zatem ustrzec się przed przerywaniem nam pracy?

A jakie wy stosujecie metody na to, by wam nie przerywano?

Tagi: