Pracujesz w obsłudze klienta? Twój strój jest najważniejszy

rp_pokolenia-praca3.jpgJeśli wybierasz się na rozmowę kwalifikacyjną na stanowisko związane ze sprzedażą bądź obsługą klienta, to musisz zadbać o pierwsze wrażenie.  Odpowiedni, schludny, dobrze dobrany strój to podstawa. Pracodawca nie może pozwolić sobie na zatrudnienie osoby, która nie sprawia dobrego wrażenia już od pierwszej sekundy, bo  straci klientów.

Z badań przeprowadzonych przez Grahame Gardner Ltd wynika, że ¾ osób dokonuje oceny innych osób już na podstawie samego wyglądu, w ciągu dosłownie kilku sekund po zobaczeniu danej osoby. Ta ocena rozciąga się również na produkty czy jakość usług danej firmy. Mówiąc wprost – 24,6% osób zakłada, że usługi i produkty w danym miejscu są wyższej jakości, jeśli personel jest gustownie ubrany. Według 36% ankietowanych, lepiej ubrana osoba sprawniej i dokładniej wykona swoją pracę. Dla pracodawcy zatem, efekt pierwszego wrażenia, jaki wywierasz na swoim kliencie jest niezwykle ważny, bo przekłada się na to, ile Twój pracodawca zarobi.

Ubiór został uznany przez badanych za jeden z trzech najważniejszych czynników wpływających na efekt pierwszego wrażenia. Większą siłę oddziaływania ma tylko mowa ciała oraz wyraz twarzy.

Odpowiedni ubiór wpływa nie tylko na Twoich klientów, ale również na Ciebie. Z badania wynika, że osoby, które ubierają się do pracy elegancko i schludnie, czują się bardziej pewne siebie (52%), pozytywnie nastawione (35%) oraz profesjonalne (31%).

Źródło: onrec.com

Tagi: