Biuro, o jakim marzą pracownicy

nowoczesne biuro3 Biuro, o jakim marzą pracownicyCo czyni z biura idealne miejsce pracy? O jakim biurze marzymy i  w jakim chcemy na co dzień przebywać? Brytyjska Rada Biur, przy współpracy z firmą Savills, przygotowała raport „What Workers Want 2016”, w którym zebrano najważniejsze – z punktu widzenia pracowników – cechy idealnego biura.

Lokalizacja najważniejsza – aż 90% osób nie chce dojeżdżać do biura dłużej niż 30 minut. To dość naturalne – nie chcemy spędzać znaczącej części życia w samochodzie bądź autobusie. Poza bliską odległością od domu, pracownicy nie chcą też pracować w centrum niczego – oczekują dostępu do sklepów, siłowni, punktów usługowych, by móc załatwiać różne rzeczy w drodze do i z pracy.

Czyste biuro i łatwy dostęp do toalet – wydawałoby się, że pracownicy marzą o różnych udogodnieniach typu piłkarzyki czy konsola, a tymczasem najważniejsze okazuje się to, by w biurze było czysto (80% wskazań) i by toalety były przyjemne i w wystarczającej ilości (75%).

Pracownicy chcą mieć ponadto miejsce do przechowywania rzeczy osobistych (jest to szczególnie ważne w przestrzeniach typu open space, w których trudno o prywatność). Poza tym ważny jest też mobilny dostęp do internetu w każdym miejscu budynku.

Dla pracowników ważna jest też:

  • przestrzeń do pracy w skupieniu,
  • miejsce do zjedzenia posiłku,
  • parking dla auta.

W oczach pracowników zyskuje też budynek ekologiczny, z ogrodem bądź tarasem, przyjemnym widokiem z okna, a dla tych bardziej „fit” liczy się miejsce na przechowywanie roweru oraz dostęp do prysznica. Małe znaczenie ma za to miejsce dla palących, pokój do modlitwy, dostępność żłobka i networking z innymi firmami (wolimy mieć biura „dla siebie”). Zaledwie nieco pond 20% pracowników wskazało biuro typu open space za plus biurowca.