Oglądanie sportu w czasie pracy zwiększa lojalność i produktywność?

woman-638384_640Wczoraj uroczyście zakończyły się igrzyska w Rio. Czy zdarzył o się wam przeznaczać czas pracy na to, by sprawdzić jak radzi sobie zawodnik, któremu kibicowaliście? A może nawet oglądaliście z tabletu czy komórki rozgrywki w czasie pracy?

Niektórzy pracodawcy nie mieli podczas olimpiady złudzeń. Wiedzieli , że pracownicy i tak będą oglądać sport i tak. Zatem oficjalnie na to pozwalali z założeniem, że zadania mają być wykonane. I okazuje się, że firmy które tak postąpiły zrobiły całkiem niezły interes. 41% pracowników (badania w UK), którzy mogli oglądać mecze i zawody w czasie pracy stwierdziło, że zwiększyło to ich lojalność wobec firmy. Jednocześnie 30% pracodawców, którzy umożliwili oglądanie sportu – również w przerwie na lunch – zauważyło wzrost motywacji u pracowników. Co ciekawe. Wzrost produktywności zaobserwowało aż 28% pracodawców a tylko 5% zauważyło jej spadek.

Aby być pracodawcą przyjaznym w zakresie sportu, wcale nie trzeba pozwalać pracownikom oglądać rozgrywek w czasie godzin pracy. 33% wystarczy jeśli pracodawca pozwoli oglądać sport w czasie przerwy na lunch (i da taką możliwość – np. poprzez umieszczony na stołówce telewizor), 24% chciałoby mieć w czasie igrzysk bardziej elastyczne godziny pracy a 23% mieć możliwość zorganizowania w biurze zakładów. Jak nie trudno się domyśleć, takie zasady pracy są znacznie ważniejsze dla mężczyzn niż dla kobiet.

Źródło: onrec.com

Tagi: