Nie masz czasu na śniadanie? Nie martw się

bekon3 Nie masz czasu na śniadanie? Nie martw sięPrzez całe życie martwiłaś się tym, że nie masz czasu na jedzenie śniadania i szkodzisz tym samym sobie i swojej wadze? To przestań. Najwyraźniej należysz do tej grupy, która śniadania może sobie odpuścić – i to bez szkody dla zdrowia czy wagi.

„Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia” – tak uczono nas niemal od zawsze. Opuszczenie śniadania to zbrodnia na własnym organizmie, który zemści się tyciem i brakiem wydajności. Teoria o tym, że śniadanie należy jeść, bo potrzebujemy sporo energii, a kolację można odpuścić, bo przecież idziemy spać, ma sens – ale w praktyce okazuje się nieużyteczna.

Jak podaje serwis health24.com, śniadanie wcale nie musi być najważniejszym posiłkiem dnia. Jeśli je pomijasz, to może dlatego, że należysz do tej grupy osób, które śniadań po prostu nie potrzebują. W American Journal of Clinical Nutrition opublikowano serię testów przeprowadzonych na ludziach jedzących i niejedzących śniadań. Sprawdzono, czy osoby jedzące śniadania łatwiej czy trudniej chudną (i czy w ogóle jedzenie śniadań wpływa na wagę). Okazało się, że nie. Z kolei w badaniach przeprowadzonych przez New York Obesity Nutrition Research Center w Szptalu Św. Łukasza wykazano, że osoby które nie jedzą śniadania chudną łatwiej niż osoby, które je jedzą. Mało tego, u osób, które normalnie śniadania nie spożywają, ale nagle im kazano, zaczynają tyć. Kolejne badania w tym zakresie przeprowadził David Allison z  University of Alabama-Birmingham i ponownie odkrył brak zależności między jedzeniem a niejedzeniem śniadań.

Jaki z tego wniosek? Zamiast zmuszać się do jedzenia, pozwól, by Twój organizm sam regulował to, kiedy je. I jedz wtedy, kiedy jesteś głodny a nie wtedy, kiedy ktoś twierdzi, że trzeba.