Jakie ogłoszenia rekrutacyjne lubimy?

ogloszenie rekrutacyjne Jakie ogłoszenia rekrutacyjne lubimy?Czy wiecie, że to czy zainteresujecie się ogłoszeniem rekrutacyjnym, zależy w dużej mierze od tego jakie słowa zostaną w nim użyte a nawet od tego ile wypunktowań w nim będzie?

Textio – startup który pomaga firmom w dystrybucji ogłoszeń rekrutacyjnych przeprowadził sporą meta analizę treści ogłoszeń i zainteresowania nimi, które wykazują czytelnicy ogłoszeń. Okazuje się, że na to, czy spodoba nam się dana oferta pracy spory wpływ mają konkretne słowa czy forma ogłoszenia. Z badań wywnioskowano, że:

  • Najlepiej „sprzedają się” ogłoszenia  rekrutacyjne, w których 1/3 treści jest w formie punktowanej listy. Takie ogłoszenie łatwo przeskanować wzrokiem i zdecydować czy warto je czytać dogłębnie,
  • Kobiety wolą ogłoszenia, w które zawierają więcej treści (czyli ogłoszenia skierowane do kobiet powinny zawierać 1/3 lub mniej wypunktowań),
  • Z kolei mężczyźni są nastawieni na konkret, dlatego lubią, kiedy wypunktowań jest więcej niż 1/3,
  • Mężczyźni nieźle reagują na słowo „ninja” – dlatego jeśli np. ogłoszenie rekrutacyjne kierowane jest do social media ninja, to przyjdzie na nie więcej CV od mężczyzn,
  • Z kolei kobiety wolą, kiedy w ogłoszeniu pojawia się sporo o pracy zespołowej i współpracy – wtedy chętniej wysyłają swoje CV.
  • Okazuje się też, że niektóre słowa bardziej przyciągają kandydatów, a inne ich odstraszają.

A jakie słowa w ogłoszeniu powodują, że wy rezygnujecie z aplikowania?