Sitcom by zachęć pracowników do aplikowania?

Podczas gdy w naszym kraju nadal mamy rynek pracodawcy, w niektórych krajach, trwa walka o pracownika. Tak jest np. w Korei Południowej, gdzie pracodawcy muszą wykazać się nie lada pomysłowością by zatrudnić pracownika z najmłodszego pokolenia. Dla potencjalnych kandydatów tworzone są zatem różnorodne przekazy reklamowe, które pomagają zainteresować ich ofertami pracy. Jedną z takich form jest stworzony przez firmę Samsung serial w formie sitcomu.

Mini serial o nazwie „Best Future” składa się z 6 odcinków i ma prezentować firmę Samsung jako dynamiczne i pełne zabawy miejsce pracy. Głównymi bohaterami jest dwójka świeżo upieczonych pracowników (Mirae – co oznacza „przyszłość” i Chaego – co oznacza „najlepszy”), którzy przezywają w firmie różne zabawne perypetie. Ze względu na to, że w Korei Południowej niezwykle popularnym sposobem spędzania czasu jest karaoke, sitcom przybiera formę mini musicalu a bohaterowie „wyśpiewują” swoje przygody.

Sitcom został nakręcony w realnym biurach Samsunga, a poza wynajętymi aktorami w roli głownych bohaterów, część obsady stanowią prawdziwi pracownicy firmy.

Czy taka „reklama” miejsca pracy mogłaby was zachęcić do aplikowania?