3 niepisane zasady biurowe, które warto poznać na początku pracy

staze1 3 niepisane zasady biurowe, które warto poznać na początku pracy Każda firma, to nieco inna kultura organizacyjna. A w jej ramach inne zasady. Część z tych zasad opisuje regulamin pracy. O części powie ci manager lub pracownik działu HR, ale o wielu dowiesz się dopiero w trakcie – z obserwacji lub od kolegów. By nie popełnić faux pas, warto poznać je już na samym początku pracy.

Urodziny biurowe

urodziny w biurze 3 niepisane zasady biurowe, które warto poznać na początku pracy W każdym biurze nieco inaczej obchodzi się urodziny – czasem są całkowicie ignorowane, czasem część pracowników składa się na prezent dla solenizanta. Niekiedy to od solenizanta oczekuje się, że przyniesie własnoręcznie upieczone ciasto lub przynajmniej cukierki. Podpytaj kolegę o te zasady jeszcze przed własnymi urodzinami.

Wspólna lodówka

lodowka w biurze 3 niepisane zasady biurowe, które warto poznać na początku pracy W większości biur pracownicy mają miejsce, w którym mogą przechować drugie śniadanie lub obiad. Zwróć uwagę na to, jakie zasady panują w tym obszarze – czy pracownicy dzielą się ze sobą, czy kupują niektóre produkty wspólnie a może każdy zazdrośnie strzeże swojego kartonu z mlekiem? Warto też przyuważyć czy konieczne jest podpisywanie swoich pojemników z żywnością.

Wyjścia na lunch

lunch praca2 3 niepisane zasady biurowe, które warto poznać na początku pracy Jeśli w firmie w której pracujesz jest dodatkowa przerwa na lunch, to postaraj się już od pierwszego dnia dowiedzieć jakie zasady panują w tym względzie – czy pracownicy chodzą na lunch razem czy może każdy dba tylko o własny żołądek. A może istnieją specjalne dyżury, w ramach których jedna osoba kupuje obiad dla całego działu?

To nieformalne, niepisane zasady budują klimat organizacji – im szybciej się do niej dopasujesz, tym łatwiej będzie ci uzyskać akceptację – nie bój się zatem pytać i bacznie obserwuj to, co dzieje się biurze przez pierwsze dni Twojej pracy.