Nietypowa rekrutacja na grafika – kolejny świetny pomysł


Patrząc na najlepsze kampanie rekrutacyjne tworzone na całym świecie mam poczucie graficy to mają jednak najlepiej. Do nich kierowane są najbardziej kreatywne kampanie z pomysłem. Oto kolejny przykład.

Jedna z najbardziej znanych agencji reklamowych – McCann, do swojego oddziału w Izraelu poszukiwała Art Directora. Zależało im na osobach, które pracują w topowych agencjach w kraju. Telefon do takiego Art Directora z pytaniem „Hej, chcesz u nas pracować?” nie spełni swojego zadania – tacy ludzie oczekują czegoś więcej od pracodawcy. Czegoś co ich zachwyci. Poza tym, dotarcie w ten sposób do potencjalnych kandydatów nie jest do końca etyczna. Dlatego też agencja postanowiła stworzyć kampanię, która pozwoli dotrzeć do tych najlepszych i najbardziej kreatywnych i jednocześnie sprawi, że oni sami, zainteresowani ofertą, wyślą CV. Jak postanowiono taki efekt osiągnąć?

Graficy i Art Directorzy korzystają z tzw. banków zdjęć – to miejsca, w których można kupić fotografie, które później wykorzystuje się na stronach internetowych, plakatach, materiałach reklamowych. McCann doszli do wniosku, że dobrzy Art Directorzy nie korzystają ze zdjęć, które mogą znaleźć na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (te bowiem są najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane), dlatego na zdjęciach wyświetlanych na 5 stronie wyników wyszukiwania umieścili swoją reklamę (hasło rekrutacyjne). Wkomponowali je w istniejące zdjęcia , tak by każdy Art Director je zauważył i przeczytał.

Jaki był efekt kampanii? Otóż otrzymali mnóstwo CV – w tym 10 od najlepszych Art Directorów pracujących dla topowych agencji w Izraelu. W procesie rekrutacji, wyłonili jednego kandydata, który został zatrudniony. Zadziałało? A jakże! Jak widać, ogłoszenie z pracy marzeń można znaleźć zupełnym przypadkiem podczas codziennej pracy. Przynajmniej jeśli jesteś grafikiem.