Social media dla budowania wewnętrznego wizerunku firmy

social media3 Social media dla budowania wewnętrznego wizerunku firmy Pojęcie Employer Brandingu, czyli budowania marki firmy jako pracodawcy, od kilku lat jest niezwykle modne. Firmy budują i wdrażają strategie budowania wizerunku, coraz częściej wykorzystując w tym celu narzędzia social media – Facebook’a czy mikroblogi. Niestety, bardzo często zapominają o tym, że narzędzia te wykorzystać można też wewnętrznie, a nie tylko do tego, by budować wizerunek kierowany do kandydatów.

Z badań brytyjskiej agencji pracy Hyphen wynika, że aż 42,5% pracowników byłoby zadowolonych, gdyby mogli komunikować się ze swoimi przełożonymi przez Facebook’a. 1/5 chciałaby tez śledzić informacje na temat firmy i jej rozwoju na mikroblogu. Informacje te powinny być umieszczane przez managerów czy prezesa firmy. 39% pracowników chciałoby też móc informować o swojej firmie na Facebook.

Takie zaangażowanie pracowników w social media mogłoby być dla firmy nie lada kapitałem. Wyobraźmy sobie np. że firma wprowadza na rynek nowy produkt i większość z jej 1000 osobowej załogi pisze w pozytywnym świetle o nowym produkcie na swojej ścianie na FB czy na prowadzonym przez siebie mikroblogu – zasięg takiej reklamy jest bezcenny.

Niestety firmy boją się social media i częściej zakazują korzystania z FB czy Twittera niż wspierają pracowników w oddolnym budowaniu wizerunku firmy. W regulaminach korzystania z social media przez pracowników więcej jest zakazów niż pozytywnych przykładów tego, jak dobrze i prawidłowo komunikować informacje o swojej firmie. Pracownicy, którzy nie raz czytali o zwolnieniach w firmach wywołanych przez komentarz pracownika na FB, boją się pisać cokolwiek, nie są bowiem pewni reakcji ze strony przełożonych. A przecież im więcej młodych pracowników w firmie, tym większy zasięg mediów społecznościowych – młodzi ludzie sporą część swojego życia spędzają online.

Czy w waszych firmach macie ustaloną politykę social media? Czy piszecie czasem dobrze o swojej firmie na swoich ścianach czy profilach w mediach społecznościowych?

Dodaj komentarz