Jak kreatywnie znaleźć grafika?


Coraz częściej, aby znaleźć specjalistę w swojej dziedzinie nie wystarczy po prostu umieścić ogłoszenie na stronie internetowej i w serwisie pracy. Trzeba wykazać się znacznie większą kreatywnością i dotrzeć bezpośrednio do tych osób, które nie szukają pracy aktywnie. Jak to zrobić? Popatrzcie jak to zrobiła agencja  Jung von Matt.

Lorem ipsum – to tekst, który zna każdy web designer. Wstawia się go na stronę internetową, w Projekt, by zaznaczyć klientowi strefy, w których będzie tekst oraz pomoc mu wizualizować czcionkę i układ tekstu na stronie. Zamiast gotowego, prawdziwego tekstu używa się „pseudołaciny” w postaci właśnie Lorem Ipsum. Tekst ten web designerzy ściągają z serwisów – najpopularniejszy, odwiedzany jest przez 50.000 osób dziennie. Osób które są najczęściej targetem agencji Jung von Matt – bo są to web designerzy.

Jung von Matt nie umieściło zwykłej reklamy rekrutacyjnej na stronie. To mogłoby nie wystarczyć do tego, by zachęcić kandydatów do aplikowania. Zamiast tego, stworzyli coś innego. Otóż każdy grafik, który pobrał fragment tekstu Lorem ipsum by skopiować go i umieścić w swoim projekcie, po dokonaniu przeklejenia popadał w zdziwienie. Zamiast Lorem Ipsum, w projekcie widniało bowiem … ”ogłoszenie rekrutacyjne” o poszukiwaniu Art Directora. Poza ogłoszeniem, umieszczono w tekście adres witryny, który przekierowywał bezpośrednio do strony stworzonej po to, by zachęcić do aplikowania najlepszych webdesignerów.

Efekty kampanii?

Ofertę pracy do swoich projektów skopiowało ponad 220.000 użytkowników. 14.000 kliknęło w link i zainteresowało się ofertą. Poza samymi CV i portfoliami otrzymanymi od użytkowników serwisu lipsum.com, o nietypowej kampanii pisały media społecznościowe i serwisy internetowe – dzięki temu, zasięg kampanii jeszcze się zwiększył.

Co sądzicie o takich metodach – dalibyście się złapać na haczyk takiej rekrutacji?