10 rzeczy, które przeszkadzają nam u naszych szefów

Aplikuje się do firmy, ale odchodzi od managera. Rzadko kiedy, osoba bardzo zadowolona ze  swojego przełożonego decyduje się na zmianę pracy. Jeśli tylko jej potrzeby finansowe są zaspokojone  i istnieją nadal możliwości rozwoju, to dobry szef, którego szanujemy, może przytrzymać nas w firmie na długie lata. A jeśli szef nie jest ideałem? Co denerwuje nas u naszych przełożonych najbardziej?

1.Niesłowność
Twój przełożony mówi  jedno a robi drugie? Nie jesteś w stanie przewidzieć czy to co obiecał będzie zrobione i na kiedy? Jeśli podaje ci termin w którym da ci odpowiedź na ważne dla ciebie pytanie, to wiesz, że od razu możesz doliczyć do tego terminu kilka dni? O premiach, podwyżkach, szkoleniach czy nowym krześle słyszałeś już tyle razy, że kwitujesz je tylko smutnym uśmiechem?
Niesłowność u przełożonego rujnuje zaufanie pracownika do tego, co przełożony mówi i robi. A bez zaufania dobra relacja nie jest możliwa.

2.Telefony po pracy i na wakacjach
Wyjeżdżasz na swój wymarzony  urlop, a szef i tak dzwoni  do ciebie kilka razy w ciągu dnia lub wymaga byś przynajmniej raz dziennie sprawdził służbową skrzynkę mailową? Zaangażowanie w pracę jest ważne, ale każdy pracownik powinien mieć również czas na to, by odpocząć i od pracy się oderwać. Szef, który na to nie pozwala, tak naprawdę nie pozwala pracownikowi  wypocząć i odstresować się od obowiązków. Jeśli taka sytuacja trwa stale, pracownik czuje się, jakby był w pracy 24 godziny na dobę.

3.Podważanie kompetencji
Szef podkreśla to, że nie znasz się na tym co robisz, nie wierzy w Twoje kompetencje i nieustannie kontroluje to, w jaki sposób wypełniasz swoje obowiązki? Zdarza mu się podważyć Twoją wiedzę? W takich warunkach trudno się pracuje i na dłuższą metę pracownik nie jest w stanie wypełniać prawidłowo obowiązków służbowych – stale czuje się niedoceniony.

4.Publiczne krytykowanie
Popełniłeś błąd, a szef zwrócił ci uwagę przy całym Twoim zespole? Zdarza mu się krytykowanie pracowników w obecności innych osób? Takie działanie powoduje, że pracownik zamiast skupiać się na tym, jaki błąd popełnił, odczuwa wstyd wobec innych członków zespołu i złość na szefa za krytykę.

5. Emocjonalność w pracy
Pierwszym pytaniem, które zadajesz sobie po przyjściu do pracy, to pytanie o to, w jakim humorze jest szef – czy można mu powiedzieć dziś o problemie z klientem czy może lepiej poczekać z tym do jutra? Jeśli twój przełożony miewa zmienny humor w zależności od tego jaką nogą wstał z łóżka, to pracować stabilnie praktycznie się nie da. Takie sytuacje zwiększają też poziom stresu u pracowników.

6.Spoufalanie się
Szef wysyła  ci zaproszenie na Facebooka, a potem dopytuje dlaczego jeszcze nie potwierdziłeś waszej znajomości? Opowiada ci o swoich prywatnych problemach lub dopytuje co słychać u Twojej żony?  Koleżeńskie stosunki w pracy są ważne, ale nie każdy dobrze radzi sobie ze zbytnim mieszaniem życia prywatnego ze służbowym. Obserwowanie szefa w sytuacjach nie do końca komfortowych (np. pod wpływem alkoholu) podważa też zaufanie do pracodawcy i utrudnia biznesowe kontakty.

7.Pracoholizm
Szef pracoholik, to najczęściej osoba, która oczekuje od swoich podwładnych równie dużego zaangażowania w pracę. Nie akceptuje wychodzenia z pracy o czasie, tylko prosi pracownika o wykonanie super pilnego zadania za piec 16.00; wysyła maile nocą i oczekuje odpowiedzi na nie z samego rana, nie dociera do niego to, że pracownik ma życie prywatne.

8.Mikrozarządzanie
Twój szef deleguje na ciebie zadania, ale nieustannie kontroluje i sprawdza proces realizacji tych zadań? W zasadzie czujesz się jakbyś nie wykonywał niczego samodzielnie? Mikrozarządzanie to problem wielu przełożonych, którzy nie mając zaufania do swoich pracowników wprowadzają pełny nadzór nad wykonywaniem każdego zadania. Pracownik nie ma wtedy poczucia, że cokolwiek od niego zależy.

9.Nie podejmowanie trudnych decyzji
Twój szef stale odwleka podjęcie decyzji? Jeśli w zespole istnieje jakiś problem, twój szef prędzej go zignoruje niż się nim zajmie – wymagałoby to bowiem od niego podjęcia nie zawsze łatwej decyzji? Masz wrażenie, że z każdą trudnością twój szef biegnie do swojego przełożonego? Taka sytuacja prowadzi do tego, że pracownik nie ma do szefa zaufania i traci do niego szacunek – bez tego zas nie można mówić o dobrze funkcjonującym zespole.

10.Brak asertywności wobec przełożonych

W innych działach mają premie, wyjeżdżają na imprezy integracyjne, a Twój dział zawsze jest traktowany po macoszemu? Nowe fotele tez dostaliście jako ostatni? Większość szefów (poza szefem wszystkich szefów) na swojego przełożonego. Brak asertywności wobec niego, niechęć lub strach przed walką o swój zespół powoduje, że pracownicy czują się niestabilnie.
A jakie wy macie największe problemy ze swoimi przełożonymi?