Ile czasu marnujesz na szukanie maili?

Zaraz znajdę ta wiadomość… Jeszcze momencik. Dlaczego Outlook jej nie znajduje? Przecież musi gdzieś być! – ile razy zdarzył wam się taki wewnętrzny monolog? Komunikacja za pomocą e-maili na pewno usprawniła nam pracę, ale jednocześnie jest nowym zagrożeniem – coraz więcej czasu marnujemy bowiem na poszukiwanie zagubionych wiadomości.

Z badania przeprowadzonego przez Oasys Limited – firmę zajmującą się projektowaniem oprogramowania wynika, że 96% pracowników uważa, że w ich firmach kiepsko zarządza się mailową korespondencją. To kiepskie zarządzanie oznacza marnowanie sporej ilości czasu na szukanie maili w stosie korespondencji, którą codziennie otrzymujemy. Fakt, mamy wyszukiwarki w klientach poczty, ale i tak szukanie przez nie informacji zabiera czas.

Ile czasu marnujemy? Według badań, większość z nas marnuje do godziny dziennie (55,66%). 34% marnuje dwie godziny. 8,4% do trzech godzin, a niecałe 2% ponad trzy. Specjaliści uważają, że winę ponosi tu zła organizacja skrzynki mailowej oraz kiepskiej jakości oprogramowanie do zarządzania biurową korespondencją.

A jak jest u was? Marnujecie czas na szukanie maili? Czy macie tyle folderów i tak skonfigurowaną pocztę, że nie stanowi to problemu?