Kody QR w rekrutacji
Pracodawcy sięgają do coraz bardziej nowoczesnych metod by dotrzeć do zainteresowanych pracą kandydatów. Mamy już kilka profili kariery na Facebook, mamy blogi poświęcone pracy w danej firmie, mamy kampanie rekrutacyjne video, a teraz nadszedł czas na kody kreskowe QR.
Kod QR to dwuwymiarowy kod kreskowy, w którym może zostać zakodowanych znaczna ilość danych (w przypadku cyfr nawet 7089 znaków). Pod kodem QR można również ukryć link prowadzący do witryny bądź aplikacji internetowej – np. strony kariery.
Taką strategię wykorzystał Ernst&Young w uruchamianej w lutym kampanii rekrutacyjnej. Na plakatach, które rozwieszone zostaną na campusach uczelni, wydrukowane zostaną kody QR, które (po zrobieniu im zdjęcia aparatem komórki), będą przekierowywać studentów na specjalną stronę E&Y na której umieszczono specjalny quiz badający znajomość firmy. Studenci będą też mogli ustawić sobie powiadomienie na komórkę, dzięki któremu będą dostawać informacje o nowych procesach rekrutacyjnych w firmie E&Y.
Kody QR nie po praz pierwszy wykorzystywane są w kampaniach rekrutacyjnych. Podobną akcję przeprowadził już Siemens. W Polsce jedna z firm przeprowadziła kampanię rozklejając fotokody na przystankach autobusowych. Niestety danych co do skuteczności kampanii nie ma. Zdjęcie fotokodu pojawiło się w serwisie wykop.pl i sądząc po ilości komentarzy od osób, które nie wiedziały co z tym fantem zrobić, fotokody w Polsce nie są jeszcze zbyt znane.