Kreatywna kampania rekrutacyjna na księgowego

Księgowość nie kojarzy się nam z kreatywnością (a przynajmniej nie w jej legalnym aspekcie). Tymczasem przy odrobinie pomysłowości, można zaprojektować nietypową, ciekawą i co najważniejsze – niezwykle skuteczną kampanię rekrutacyjną nawet dla tego stanowiska. Tak jak zrobił to Draft FCB.

Draft FCB (sieciowa agencja reklamowa) stanął przed trudnym zadaniem – jak znaleźć księgowego, który będzie miał doświadczenie w tym samym obszarze biznesowym, będzie kompetentny, z poczuciem humoru i jednocześnie dobry w swoim zawodzie? Najprościej wyciągnąć pracowników z konkurencji! Jak to jednak zrobić bez udziału kosztownego head huntingu? Agencja postanowiła wykorzystać miejsce „tytułu przelewu” w przelewie bankowym i wysłała do konkurencyjnych agencji kwotę 1 Euro (znikoma więc inwestycja), w tytule przelewu wpisując „Draftfcb Kobza Vienna poszukuje księgowego, który jest bardziej uważny od innych. Zadzwoń (i numer)”. Każdy przelew przechodzi przez ręce księgowego, a kampania była na tyle pomysłowa, że agencji udało się nawiązać kontakt z 60% agencji (a raczej z ich księgowymi). W toku dalszej rekrutacji zatrudniono księgową, która dotychczas pracowała w innej agencji reklamowej.

Dzięki kreatywności, Draft FCB nie tylko stworzył kampanię rekrutacyjną, która przełożyła się na Public Relations agencji, ale również na zatrudnienie realnego pracownika. Przy tym koszt rekrutacji był żałośnie niski – wynosił mniej niż kosztowałoby ogłoszenie rekrutacyjne w serwisie ogłoszeniowym – wystarczyło zainwestować po 1 Euro na każdą konkurencyjną firmę. Pomysłowe, prawda?

Źródło:hatalska.com