Dyskretna rekrutacja Barclays Bank

Wczoraj pisałam o metodzie  rekrutowania jedynie obecnie zatrudnionych pracowników, po to, by uniknąć nadmiaru CV, które nie odpowiadają wymaganiom stanowiska. Osoby, które już mają prace mniej jednak są skłonne do tego, by szukać nowej pracy. Zobaczcie, jak z koniecznością podkupywania pracowników i zachęcenia pracowników konkurencji do aplikowania, poradził sobie kilka lat temu bank Barclays.

Aby móc podkupić pracowników konkurencji, trzeba najpierw do nich trafić, pokazać im interesujące warunki pracy i jednocześnie zapewnić o pełnej dyskrecji – nie każdy przecież kto prześle CV zostanie zatrudniony. Wszystkie te elementy spełniła reklama telewizyjna banku, która nie tylko informuje potencjalnych kandydatów o rekrutacji, ale również pokazuje, że metoda działania Barclays jest tak dyskretna, że żaden pracodawca nie zorientuje się nawet, kiedy pracownik zniknie mu sprzed samego nosa. Zresztą zobaczcie sami:

Ciekawe czy management konkurencyjnych banków zdecydował się na szybkie działania w celu poprawy atrakcyjności pracowników własnej firmy, czy w obliczu zagrożenia drenażem pracowników, konkurencja po prostu odpuściła.