Czy wiesz jakie są Twoje cele w pracy?

informacja kariera Czy wiesz jakie są Twoje cele w pracy? Czy Twoje cele zawodowe są spójne z celami Twojej firmy? Czy masz jasność jak Twoja praca wpływa na całość funkcjonowania firmy i jak możesz przyczyniać się do jej wzrostu? Według specjalistów HRM, ta wiedza i jasność w tym zakresie to jeden z najważniejszych elementów zadowolenia z pracy w firmie. Niestety, managerowie często nie umieją przekazać takiej wiedzy i nie potrafią udzielać właściwych informacji zwrotnych pracownikom.

W jednym z niedawno przeprowadzonych w USA badań odkryto, że tylko co czwarty pracownik w firmie, ma świadomości tego, w jaki sposób jego praca przyczynia się do osiągania przez firmę założonych celów. Tylko 18% pracowników uzyskuje od swoich przełożonych dobrej jakości feedback, który informuje ich o tym, jak sobie radzą w pracy, jakie są ich przeszłe cele i po co w zasadzie robią to, co robią.

Z badania wynika też, że przełożeni nie potrafią swoich pracowników chwalić. Ponad połowa badanych czuje się docenianych przez współpracowników, ale nie przez przełożonych – a to przecież poczucie bycia ważnym dla firmy sprawia, że ludzie nie chcą z niej odchodzić.

Badacze przeprowadzający badania ukuli teorię, że brak wystarczających informacji zwrotnych i dbania o pracowników wynika z „post kryzysowego” myślenia managerów, którzy uważają, że pracownik powinien cieszyć się, że w ogóle ma pracę, bo przecież mógłby jej nie mieć, jak połowa jego sąsiadów.

Obserwując sytuację na polskim rynku pracy, rozmawiając z kandydatami oraz czytając Wasze komentarze mam poczucie, że w Polsce sytuacja wygląda podobnie – o ile nie gorzej. Ilu z Was pracując miało poczucie że przyczyniacie się do rozwoju firmy i wasze cele są spójne z celami firmy? Czy zastanawialiście się nad tym, lub ktoś z kadry zarządzającej z Wami o tym rozmawiał? Wreszcie – jeśli jesteście na kierowniczych stanowiskach – czy dbacie o to, by Wasz zespół czuł się ważny? A pracownicy wiedzieli po co pracują?

Dodaj komentarz

4 Responses to “Czy wiesz jakie są Twoje cele w pracy?”

  1. Łukasz says:

    Niestety ale często bywa na odwrót – promowany jest zdecydowanie negatywny kierunek. Pracownik nierzadko jest traktowany w bardzo przykry sposób czym pracodawca daje mu znać że znaczy mało i musi pracować o wiele więcej i ciężej bo inaczej może wylecieć z pracy. Właśnie w taki sposób “nasi” pracodawcy staraja sie osiagać wytyczone cele. Przykre to ale prawdziwe. Sytuacja powoli zmienia sie na lepsze ku “pozytywnemu dopingowi” ale jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim będzie dobrze.
    Pozdrawiam.

  2. “Musisz wiedziec ze jestes zupelnie niewazny i ze sie wogole nie liczysz” !
    W polskich firmach jest bardzo zle i tak jak ktos juz zauwazyl potrzeba bedzie nie tylko wiele czasu ale i zmiany kadry zarzadzajacej azeby pracownicy byli traktowani w nalezyty sposob,co w znacznym stopniu podniesie dochody firm.
    Obecna kadra zarzadzajaca jest w wiekszosci przypadkow nie tylko niekomunikatywna ale nawet w niektorych przypadkach zupelnie nie do zaakceptowania,traktujac pracownikow jak niewolnikow i dajac im to do zrozumienia na kazdym kroku.

  3. Sebastian says:

    Wszystko tak naprawdę zależy od LUDZI dla których mamy okazję pracować. Dawno, dawno temu jeden z przełożonych zdradził mi 3 skrety konieczne do tego aby odnieść sukces na danym stanowisku… 2 pierwszych nie pamiętam 🙂 trzeci mówił: nigdy nie pracuj z menedżerem którego nie szanujesz. Możliwości jest wiele…

  4. johny says:

    Jedynym CELEM w pracy jest ZARABIANIE PIENIĘDZY. Reszta to dodatki…