Informacje, których brakuje w ogłoszeniach rekrutacyjnych

Czytając ogłoszenia rekrutacyjne widać, że niektórzy pracodawcy nadal mają trudność z odpowiednim i zachęcającym dla kandydatów konstruowaniem ogłoszeń rekrutacyjnych. Wiele ogłoszeń nie zawiera podstawowych danych na temat oferowanego stanowiska, firmy i innych istotnych dla kandydata informacji. Czego najczęściej brakuje w ogłoszeniach o pracę?

Miejsce pracy

Niektóre firmy, zamiast precyzyjnie określać miejsce pracy, piszą jedynie o „regionie pracy” lub też o „gotowości do wyjazdów służbowych” – bez określania konkretnego miejsca pracy (siedziby biura) oraz ilości wspominanych wyjazdów służbowych (a delegacja raz w miesiącu to nieco inne warunki pracy niż delegacja 3 razy w tygodniu).

Wynagrodzenie

Umieszczanie informacji o wynagrodzeniu w ogłoszeniu o pracę, to niezwykle rzadka metoda zachęcania pracowników do złożenia aplikacji. W zasadzie jedynie te firmy, które mają pewność, że płacą lepiej niż konkurencja (lub te, którym nie zależy na tym, by pracownicy w firmie wiedzieli ile otrzyma kolejny pracownik) umieszczają informacje o pensji w ogłoszeniu.

Nazwa firmy

Niektóre firmy wykazują się dość nietypową metodą działania i ukrywają nazwę firmy w ogłoszeniu o pracę. Oczywiście, bywają sytuacje w których takie działanie z punktu widzenia firmy jest zasadne – w takiej sytuacji lepiej jednak zlecić rekrutację agencji rekrutacyjnej. Brak nazwy firmy w ogłoszeniu rzadko kiedy zachęca kandydatów do wysłania CV – niestety zbyt często okazuje się, że tajemnicza firma okazuje się zwykłym naciągaczem.

Zakres obowiązków

W przypadku części ogłoszeń o pracę, zakres obowiązków umieszczany w ogłoszeniu nie jest na tyle dokładnie dookreślany aby kandydat do pracy mógł zdobyć większą jasność co do tego, jakie będą jego zadania w przyszłym miejscu pracy. Brak zaś wiedzy na temat tego, co będzie się w pracy robić wpływa na to, że albo nie piszemy CV wcale, albo też zgłaszamy się na stanowisko, które okazuje się czymś zupełnie innym niż nam się wydawało.

Data składania aplikacji

Nawet w serwisach, które publikują daty zamieszczenia ogłoszenia o pracę, każde ogłoszenie powinno mieć końcową datę ważności ogłoszenia o pracę. Dzięki temu unikamy sytuacji, w których  rezygnujemy z pisania CV, nie wiedząc czy ogłoszenie jest jeszcze ważne. Nie wysyłamy też CV na dawno nie ważne ogłoszenia.

Jakich informacji brakuje Wam najbardziej w ogłoszeniach o pracę?