Top 10 rzeczy za które nienawidzi Cię Szef

To, że pracownicy w większości narzekają na swoich szefów i krytykują ich na każdym kroku jest sprawą powszechnie wiadomą. Wystarczy w piątek po pracy, w pubie bądź restauracji rozpocząć zdanie „A wiecie co zrobił ostatnio mój szef?” i tematom rozmów nie będzie końca. I bynajmniej nie będą to pochwalne peany na temat wspaniałomyślności, wyjątkowości i dobroci pracodawcy.
A nie przyszło Wam do głowy że to działa w obie strony? I tak samo jak Was irytuje i złości szef, tak samo Wy możecie irytować jego?
Oto top 10 rzeczy które najbardziej irytują pracodawców – sprawdź ile z tych rzeczy przydarza się Tobie (zwłaszcza zanim zaczniesz znów narzekać na szefa)

1. Plotkujesz

Bardziej niż własne zadania interesują Cię problemy Kasi z księgowości? Zanim rozpoczniesz nowy tydzień pracy musisz spędzić dwie godziny w poniedziałek na pogaduchach o tym co zdarzyło się w weekend? Uważasz że najlepszą rzeczą w pracy zespołowej jest możliwość obgadywania koleżanek z pracy?
Dla szefa plotki w grupie pracowniczej to prawdziwy problem. Widzi napięcia między pracownikami, czuje że coś jest nie tak, ale w obliczu plotek jest praktycznie bezsilny bo…prawie nigdy nie wie o co dokładnie chodzi.

2. Nie można na Tobie polegać

Obiecałeś szefowi że projekt będzie na jutro, ale nie zdążyłeś? Miałeś zadzwonić do klienta, ale zapomniałeś? Szef dał Ci kolejne zadanie, ale zmarnowałeś czas na naszej-klasie?
Brak możliwości zaufania pracownikowi to jeden z największych problemów pracodawców.

3. Nie przyznajesz się do błędów

Zawaliłeś, ale wolisz nie mówić o tym szefowi, bo masz nadzieję że nie zauważy? Zepsułeś kopiarkę, ale udajesz że nie dotykałeś jej w tym tygodniu? Zgubiłeś ważne dokumenty, ale twierdzisz że „same się zapodziały?”

Próby ukrywania błędów w pracy i niedociągnięć zamiast otwartego powiedzenia o problemach tą najczęstsze przypadki wpadek firmy i utraty najważniejszych kontraktów. Dla Ciebie to może tylko pojedynczy klient, ale dla szefa to utrata reputacji i szansy na nawiązanie lepszych kontaktów z inną firmą.
Każdemu zdarzy się czasem jakaś wpadka, a jej ukrywanie może tylko pogorszyć sprawę

4. Zawsze narzekasz

Pensje są zawsze dla Ciebie za małe, pracy jest zbyt dużo, a kierownik zespołu się czepia. Kawa jest zbyt mocna, papier w toalecie zbyt szorstki, a obudowa monitora za bardzo szara. Torpedujesz każdą propozycję firmowego wyjścia czy wprowadzenia nowego usprawnienia?

Biurowi malkontenci mogą rozłożyć na łopatki nawet najlepszą atmosferę w zespole. Marnują czas swój i innych pracowników i odbierają im motywację do pracy. Trudno też sobie z nimi radzić, cokolwiek szef zaproponuje, kończy się bowiem…narzekaniem.

5. Nie znosisz zmian

Wszelkie nowe pomysły i idee wywołują o Ciebie frustrację i lęk? Zanim przyzwyczaisz się do nowego współpracownika mijają wieki? Nawet nowe, wygodniejsze krzesło powoduje u Ciebie tydzień utyskiwań? Na myśl o nowych wyzwaniach twoja twarz zielenieje?

Brak zdolności adaptacyjnych u pracownika powoduje, że trudno wprowadza się innowacje, a wszelki możliwy rozwój firmy jest mocno opóźniony. Szef zazwyczaj też nieco obawia się nowych zmian – nie wie przecież czy na pewno okażą się korzystne a jeśli dodatkowo w zespole ma osoby które nie potrafią się dostosować, to pracuje mu się bardzo opornie

6. Nie myjesz zębów

Szczoteczki do zębów używasz ostrożnie, aby się zanadto nie „wyżuła”? Do pracy przychodzisz prosto po dwugodzinnym porannym joggingu? Twój bojler zżera tyle prądu że uruchamiasz go raz na 3 dni?

Problem z pracownikami nie dbającymi o higienę to problem nie tylko Szefa, ale też współpracowników. To od szefa jednak oczekuje się że jakoś temu zaradzi. Rozmowa z dorosłą osobą o konieczności używania tic-taców nie jest jednak dla żadnego szefa sprawą prostą. Bywa że łatwiej usunąć pracownika z zespołu niż zwrócić mu uwagę.

7. Zawsze się spóźniasz

Spóźniasz się przynajmniej trzy razy w tygodniu? I co gorsza, używasz przy tym kiepskich wymówek?
Nawet pięciominutowe spóźnienie się, jest spóźnieniem i nic tego nie zmieni. Spóźniając się nie tylko skracasz swój czas pracy, ale również okazujesz Szefowi brak szacunku, a Twoja postawa wpływa demotywująco na innych pracowników, którzy zaczynają tracić szacunek do kierownika. Poza spóźnianiem się, szefowie nie tolerują też wiecznego urywania się częściej z pracy i permanentnych chorób/gryp/przeziębień/pobytów w szpitalu/pogrzebów/kaca.

8. Jesteś nadgorliwy

Co chwilę wpadają Ci do głowy świetne pomysły do których próbujesz przekonać szefa? Z każdym drobiazgiem, który wydaje Ci się odkryciem stulecia biegasz do gabinetu CEO? Zgłaszasz się do każdej inicjatywy i podejmujesz się każdego zadania? A wszystko polewasz hurra optymistycznym sosem samozadowolenia i nieskrępowanego entuzjazmu z wisienką obłędu w oczach, na deser?

Mówi się że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Dobrze być zaangażowanym w działanie firmy pracownikiem, ale trzeba też pamiętać, że szef nadzoruje i pomaga wszystkim pracownikom a nie tylko Tobie i ma też swoje własne obowiązki.

9. W pracy zajmujesz się prywatnymi sprawami

10 razy dziennie musisz zadzwonić do męża i dzieci by sprawdzić czy wszystko w domu w porządku? Cały piątkowy dzień umawiasz się przez gadu-gadu na randki lub piwo z kolegami? Twój profil na goldenline jest dla Ciebie bardziej zajmujący niż nowe zamówienie od klienta? W trakcie pracy śledzisz jednocześnie przynajmniej 3 aukcje na allegro?

Na część pozazawodowych zainteresowań w trakcie pracy, szef może przymknąć oko, ale jeśli trwa to połowę Twojego czasu pracy, może stać się poważnym problemem. Zwłaszcza jeśli całuski telefoniczne przesyłasz swojemu ukochanemu nie wychodząc z pokoju pracowniczego, lub kiedy po wygraniu aukcji na allegro musisz odtańczyć taniec zwycięstwa na środku biura.

10. Jesteś niemiły dla współpracowników

Nigdy nie dzielisz się kanapkami z kolegami? Uważasz że pracujesz z bandą infantylnych i nieprofesjonalnych osób? Ostre wulgaryzmy uznajesz za najlepszy sposób na rozładowanie napiętej atmosfery? Wychodzisz z założenia że KAŻDA Twoja koleżanka z pracy lubi kiedy klepie się ją po tyłku. Uważasz, że skoro jesteś sumienny i pracowity, to nie musisz się już do nikogo odzywać?

Bycie niesympatycznym, opryskliwym współpracownikiem powoduje, że pracuje się w zespole trudno. A niestety stanowisk na których pracuje się całkowicie samodzielnie jest niezwykle mało. Krótkie szkolenie z inteligencji emocjonalnej pozwoliłoby lepiej z Tobą współpracować. Nie zaszkodzi wybrać się na nie razem z szefem.

źródło: news.com.au