Facebook bardziej popularny w pracy niż Google
Tego, że pracownicy będąc w pracy korzystają z Internetu do nie zawsze zawodowych celów jest faktem i sytuacją, którą trudno pracodawcy uniknąć. Całkowite odcięcie pracownika od Sieci nie zawsze jest możliwe – Internet często bywa bowiem narzędziem pracy, z drugiej zaś strony brak możliwości „googlowania” zwiększa dyskomfort w pracy. Pracodawcy starają się więc radzić sobie przez blokowanie stron, które najczęściej odwiedzają pracownicy. Poza naszą – klasą, czas już zacząć blokować Facebook’a.
W Polsce Facebook dopiero rośnie w siłę. Wprawdzie swoje profile ma coraz więcej osób (a także firm), ale nie jest to jeszcze taki szał jak w USA. Prawdopodobnie jednak będzie. Jak pokazują ostatnie badania, w USA, Facebook jest w pracy bardziej popularny niż Google – zamiast korzystać z wyszukiwarki, większość pracowników po prostu loguje się na Facebook.
Trudno jednak blokować FB, gdyż serwis ten staje się coraz częściej narzędziem biznesowym, służącym nawiązywaniu relacji, podtrzymywaniu ich, czy nawet zdobywaniu wiadomości o nowych markach, produktach, przedsięwzięciach. W ostatnim rankingu najczęściej odwiedzanych stron w aspekcie biznesowym, Facebook przegonił zarówno Google jak i Yahoo!
Czy pracodawcom uda się zapanować na manią Facebook i marnotrawieniem na nim czasu przez pracowników na gierki typu Farmville? A czy Wy spędzacie w pracy czas w tym serwisie, czy prym jednak wiodą obowiązki lub…inne serwisy społecznościowe?