Szukasz pracy? Miej oczy dookoła głowy!
Praca może bowiem znaleźć cię nie tylko w serwisie pracy czy w profesjonalnych serwisach społecznościowych ale również w kawiarni, na siłowni czy w kinie – pracodawcy coraz częściej w rekrutacji stosują scouting.
Czym jest scouting w rekrutacji? To po prostu próba dotarcia do kandydatów w miejscach, w których przebywają – czyli tam, gdzie czują się zrelaksowani, bezpieczni i nie myślą o pracy. Mają zostać pozytywnie zaskoczeni tym, że ktoś oferuje im pracę. Scouting przybiera dwie formy – pasywną – kiedy w nietypowych miejscach po prostu pojawiają się ogłoszenia (np. na siłowni, z której korzysta wielu studentów określonej uczelni) lub aktywną – kiedy kandydata dodatkowo się „sprawdza” (pamiętacie kampanie Volkswagena? Działała właśnie na tej zasadzie).
Z perspektywy kandydatów oznacza to, że na propozycję pracy (lub przynajmniej ofertę powiadamiającą o rekrutacji) można natknąć się w zasadzie wszędzie – warto zatem mieć oczy szeroko otwarte, by nie ominęła was żadna ciekawa propozycja!