Jak na bieżąco sprawdzać, co o Twojej firmie mówią w Internecie
W Polsce firmy nie zajmują się jeszcze zbyt często profesjonalnym budowaniem własnego wizerunku, co nie znaczy, że na temat różnych firm nie pojawiają się nowe informacje. Dla Ciebie, jako pracownika, informacje te mogą być ważne – często bowiem prędzej z mediów niż od swojego przełożonego dowiesz się, że firma planuje redukcję czy buduje nowy oddział. Często też, na temat firmy wypowiadać mogą się Twoi koledzy z pracy, a informacje które umieszczają mogą być dla Ciebie ważne. Regularne przeszukiwanie Internetu aby sprawdzić „co mówią” nie ma większego sensu, ale mamy inną, mało zajmującą czas, metodę.
Wystarczy nazwę firmy ustawić jako Google Alert. O tym narzędziu mówiłam już przy okazji powiadomień dotyczących ofert pracy. Google Alert może jednak służyć nam na wiele różnych sposobów. W tym właśnie do tego, by śledzić to, co mówią o firmie. Jeśli zmieniasz pracę i chcesz sprawdzić reputację nowych potencjalnych pracodawców, również możesz to uczynić za pomocą tego narzędzia.
Ta metoda, przydaje się też pracownikom działów Public Relations.