Hack Week w Twitterze – sposób na zmotywowanie pracowników do innowacyjnego myślenia
Jak wykorzystać potencjał pracowników do tworzenia nowych rozwiązań i kreatywnego myślenia na rzecz firmy? Można działać jak jak Google– dając pracownikom czas w ramach codziennej pracy na to, by mogli zajmować się rozwijaniem swoich pomysłów i projektów. Można też zrobić tak jak zrobił Twitter – przeznaczyć kilka całych dni w ciągu roku na to, by pracownicy porzucili bieżące zadania i swoje biurka po to, by tworzyć innowacyjne rozwiązania – tak właśnie działa akcja Hack Week.
W ramach Hack Week pracownicy Twittera połączyli się w ponad 100 zespołów po to, by rozwijać różnorodne projekty związane z oferowanymi społeczności usługami. Część projektów jest stricte technicznych, część ma znaczenie strategiczne dla rozwoju firmy a inne po prostu mają na celu kreatywną zabawę, która pozwoli na trening szarych komórek i jednocześnie może zaowocować pomysłami, które firma przekuje na cele biznesowe.
Jest to pierwsza tego typu akcja uruchomiona przez Twittera – czy zaowocuje sensownymi pomysłami i okaże się, że zwolnienie pracowników z codziennych obowiązków przełoży się na zyski czas pokaże – jest to jednak niewątpliwie ciekawa inicjatywa, która ma również znaczenie motywujące. Jak bowiem często macie okazje w swoich własnych firmach na zajęcie się rzeczami, które nie należą do waszych bezpośrednich obowiązków? A jednocześnie mogą sprawić, że wasza firma stanie się jeszcze bardziej konkurencyjna na rynku? Co sądzicie o takich „przerwach w pracy”?