5 reklam opartych o rekrutację
Coraz częściej firmy chcąc przyciągnąć ciekawych kandydatów do firmy budują całe reklamowe kampanie rekrutacyjne, które mają dotrzeć również do tych, którzy aktywnie nie szukają pracy. Reklama wykorzystuje jednak również proces rekrutacyjny – tworząc reklamy, w których osią fabuły jest rozmowa kwalifikacyjna. Zobaczymy kilka najbardziej znanych.
Rekrutacja Heineken’a – najbardziej znany filmik reklamowo – rekrutacyjny ostatnich miesięcy. Na bazie szukania kandydata na mistrzostwa powstała przyjazna reklama piwa, która niesie młodym ludziom nadzieję na pracę marzeń. Cóż, przy tak dużym bezrobociu, całkiem niezły strzał.
Reklama The Shirt – firmy, która produkuje bluzki, które mają nie rozchylać się na piersiach przy poruszaniu się. A kiedy wystający zza guzika biustonosz jest dla kobiety najbardziej krępujący? Na randce? Nie! Na rozmowie rekrutacyjnej!.
Reklama Pepsi – emitowana również w Polsce. Wzbudziła mnóstwo ciepłych komentarzy.I pomysłów na to, jak pozbyć się konkurencji w trakcie rekrutacji.
Praca w Haverty – sieciowym sklepie meblowym. Nie tylko pokazuje meble producenta, ale również uczy tego, jak zrobić wrażenie na rekruterze (i jak go wygryźć ze stołka).
A teraz to mi to Lotto – polska reklama, której slogan do tej pory jest powtarzany. Może nie do końca związana z rekrutacją, ale z pracą zdecydowanie tak – kto z nas nie chciałby móc wygłosić tych słów w poniedziałkowy poranek?