Ikonowe ogłoszenie rekrutacyjne
Zainteresować kandydata rekrutacją prowadzoną do firmy wcale nie jest tak łatwo, jak mogłoby się wydawać – zwłaszcza jeśli pracownicy poszukiwani są na wąskim, specjalistycznym rynku.
Wyróżnić się spośród innych
TEDxSaigon poszukiwał zdolnych, energetycznych i pozytywnie nastawionych młodych ludzi. Szukał pomysłu, jak ich zachęcić do aplikowania, skoro celem firmy było najpierw pozyskanie kandydatów, a dopiero potem przyporządkowywanie ich do określonych stanowisk.
Ikony zastępują tekst
W takich okolicznościach najlepiej by było, gdyby kandydaci sami sobie przekazywali ogłoszenie. Zwiększa się wówczas zasięg, a ogłoszenie dociera do większej liczby potencjalnych kandydatów. Aby tak się stało, firma zdecydowała wykorzystać ikonografię.
![](https://weblog.infopraca.pl/wp-content/uploads/fotolia_ikonowe_oglosz_rekr-300x300.jpg)
Narysowane kompetencje
Wszystkie wymagania wobec stanowiska zostały opisane za pomocą ikonek. Pojawiła się zatem graficzna reprezentacja takich cech i kompetencji jak: oszczędność, kreatywność, punktualność, współpraca, odpowiedzialność czy organizacja pracy.
Efekt w pełni zadowalający
Ogłoszenie przyciągało uwagę, było rozsyłane między studentami i zaowocowało większą liczbą aplikacji.