Kampanie na rzecz równej płacy dla kobiet i mężczyzn
W większości sektorów gospodarki kobiety zarabiają mniej niż mężczyźni wykonując identyczną pracę. Nie jest to sytuacja obecna jedynie w naszym kraju – jest tak na całym świecie. Od wielu lat, różne stowarzyszenia walczą o to, by kobiety mogły za wykonywaną pracę dostawać takie same uposażenie jak mężczyźni – zobaczcie jakie kampanie na rzecz zrównania płac stworzono.
5 marca obchodzony był pierwszy ogólnounijny dzień równej płacy, ustanowiony w ramach programu Strategii równości między kobietami i mężczyznami 2010–2015. W Unii, rożnica między zarobkami mężczyzn i kobiet wynosi (średnia) 17,5% Equal Pay Day jest od wielu lat obchodzony w Australii i USA. Z tej okazji organizacje zajmujące się tematyką równouprawnienia tworzą kampanie społeczne, które uświadomić mają społeczeństwu (i pracodawcom) tą dysproporcję. Niektóre z kampanii są nie tylko pomysłowe, ale również bardzo sugestywne – zobaczcie sami:
Kampania z 2008 roku – kobiety z wyprzedaży
Kampania francuska z 2007 – bo każda kobieta może się sfrustrować tym, że jest niedoceniona zawodowo.
Kampania z 2011 – jak uzyskać natychmiastową podwyżka o 18%?
Duńska wersja frustracji z 2007 roku – ile razy drogie Panie chciałyście tak właśnie zareagować w pracy?