Nie musisz studiować – zacznij McPracę
Absolwenci nie mogą znaleźć pracy nie tylko w Polsce – to ogólnoświatowy trend. Na studia chcę iść większość absolwentów szkół średnich, a pracy dla wszystkich tych wykształconych osób nie ma. Za to brakuje rąk do pracy w handlu i usługach. Dlatego w proces przekonywania młodych osób do tego, że wcale nie trzeba studiować włącza się McDonalds.
McDonalds, zatrudniający tysiące młodych osób na całym świecie nawołuje do porzucenia „snobizmu edukacyjnego” i zdecydowania się na McPracę. Jill McDonald, manager McDonald w Wielkiej Brytanii (która przypadkowo nosi nazwisko identyczne jak nazwa jej pracodawcy), tłumaczy młodym osobom „studia uniwersyteckie nie są dobrym pomysłem dla wszystkich. Dla niektórych lepsza jest McPraca”.
McDonald od kilku lat intensywnie walczy o to, by ocieplić swój wizerunek pracodawcy. Praca w fast-foodzie postrzegana była jako słabo płatna i kiepska, a McDonald (i inne sieci fast food) miały problemy ze znalezieniem pracowników. Kampanie reklamujące pracę w sieciach gastronomicznych oraz zmiana warunków pracy (elastyczne grafiki,lepsze pensje) prowadzone głównie przez McDonalds w efekcie zmieniły nieco postrzeganie tej pracy na rynku, nadal jednak praca w sieci restauracji nie jest wymarzoną, docelową pracą dla młodych. Teraz, McDonalds ma zamiar udowodnić, że pracując w firmie można jednocześnie zdobywać wiedzę na studiach i to dotowanych przez pracodawcę – a nie marnować swój czas na samo studiowanie, po którym nie ma pracy. Coś w tym jest trzeba przyznać, choć czy młodzi ludzie dadzą się przekonać? Was to przekonuje?