4 powody umieszczania w CV celu zawodowego

Cel zawodowy jest w CV rzadko wykorzystywanym przez kandydatów sposobem na zaprezentowanie siebie – a szkoda. Istnieją przynajmniej 4 powody dla których warto go w naszym życiorysie zawodowym umieścić.

1. Dobry sposób na wyróżnienie CV

Tylko w co piątym CV znajdziemy opisany cel zawodowy kandydata. Z tego też powodu jest to jeden z tych zabiegów, który nasze CV wyróżnia spośród innych aplikacji. Jeśli zaś się wyróżnimy, to zostaniemy lepiej zapamiętani i nasze szanse na otrzymanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną rosną.

2.Profesjonalizm aplikacji

Cel zawodowy w CV podnosi profesjonalizm aplikacji – pokazuje, że mamy sprecyzowane plany zawodowe, nie szukamy byle czego i wiemy czego od pracy i życia chcemy. Jesteśmy zatem pracownikiem dojrzałym (mimo iż mamy np. zaledwie rok stażu)

3. Większe szanse na dopasowanie nas do stanowiskach

Kiedy wysyłamy CV do agencji rekrutacyjnej lub firmy na ogólną skrzynkę rekrutacyjną (czyli nie w odpowiedzi na konkretną ofertę pracy) i nie umieścimy celu zawodowego w CV to tak naprawdę oczekujemy od osoby, która CV odbierze i je przeczyta, by to ta osoba zastanawiała się nad tym czy ma jakieś stanowisko, do którego byśmy pasowali. Osoba ta nie ma żadnego pojęcia o tym, jakiej szukasz pracy i czy są takie obszary, których robić nie chcesz (np. nie chcesz za żadne skarby pracować w sprzedaży). Bądźmy szczerzy – head hunter czy pracownik działu HR w firmie to nie twój prywatny doradca zawodowy, którego celem jest zgadywanie czy na dane stanowisko się nadasz i czy ci się spodoba. Zatem jedyne oferty na jakie możesz liczyć to albo oferty identyczne z tym co do tej pory robiłeś (czyli bez progresu), albo … żadne. Dlaczego? Bo po kilku telefonach do osób które wysłały CV na ogólną skrzynkę i usłyszeniu kilku odpowiedzi kandydatów w stylu „a jaka to praca? Aaaa, a to nie chcę takiej pracy” lub „Ja nie po to kończyłam studia by pracować jako asystentka” oraz „no, w zasadzie mogę spróbować, choć raczej wolałbym pracę bez kontaktu z klientami” – zamiast dzwonić do kolejnego kandydata z ogólnej bazy, wybiera się osoby, które zamieściły cel zawodowy w CV lub daje ogłoszenie rekrutacyjne.

4. Mocne strony i umiejętności na samej górze CV

Tak jak osoby szukające pracy ledwie skanują ogłoszenia rekrutacyjne wzrokiem i często nie doczytują ich do końca, tak samo osoby zajmujące się rekrutacją często „przelatują” CV wzrokiem szukając odpowiednich „słów kluczy” które podkreślą kompetencje czy oczekiwane doświadczenie kandydata. Jeśli nasz cel zawodowy (i profil) umieścimy na samej górze, to wzrok osoby czytającej CV natknie się na słowa klucze już na początku i CV zostanie przeczytane z większym zainteresowaniem.