Marriott rekrutuje przez grę na Facebook
Czy można skutecznie rekrutować poprzez interaktywne gry oparte na platformach społecznościowych? Część pracodawców twierdzi, że można – choć nie chodzi tu o samą rekrutację rozumianą jako proces selekcji, ale o pokazanie potencjalnym pracownikom na czym polega praca o którą się ubiegają.
Jednym z takich projektów, stworzonych specjalnie po to, by potencjalnym kandydatom dać obraz tego, w jaki sposób pracuje się w danej firmie jest gra „My Marriott” stworzona dla sieci hoteli Marriott. Gra dostępna jest poprzez Facebook, a w przyszłym roku trafić ma również na mobilne platformy.
O co chodzi w grze? Otóż gracz wciela się w rolę osoby zarządzającej hotelową kuchnią. Musi pamiętać o konieczności kupowania produktów, z których powstają posiłki oraz zarządzania w tym celu finansami. Zatrudnia też zespół i decyduje o zarobkach zespołu. W razie potrzeby zwalnia. Musi też dbać o wysoką jakość posiłków i ich wydawanie w określonym czasie. A wszystko to w miłej dla oka animacji.
Eksperci HR pracujący dla Marriott uważają, że taka gra pozwala potencjalnemu pracownikowi hotelu zrozumieć, na czym polegają podstawowe obowiązki pracownika na danym stanowisku. Jak na razie w „My Marriott” wcielić można się w postać osoby zarządzającej kuchnią, ale planowane jest stworzenie odpowiednich wersji również dla innych pracowników podstawowych działów firmy. Udostępnienie gry na popularnej platformie społecznościowej (Facebook), pozwala też na zainteresowanie taką formą pracy osób, które dopiero są na początku swoich ścieżek kariery i dopiero decydują o tym, co chcą robić w życiu. Co sądzicie o takiej „zabawie w pracę”?